Contract ondertekend door iemand anders

BrickHunters
Topic Starter
Berichten: 12

Contract ondertekend door iemand anders

#1 , 05 sep 2017 18:06

Besten,

Onlangs heeft mijn vader een cotnract ondertekend op naam van mijn bedrijf. Dit is iets wat ik totaal niet wou.

Hij dacht dat dit om zijn eigen woning ging, maar nu blijkt dat de energiefactuur ineens op mijn zaak staat.

Er staat in het contract duidelijk vermeldt dat het gaat om een overeenkomst tussen mijn BTW nummer en de energieleverancier. Toch heb ik mijn handtekening daar niet op gezet. Nu stuurt de energiemaatschappij ons een dikke factuur, dat nergens in de buurt is van de prijs die ze hebben gecommuniceerd.

Heb ik een voet om op te staan?

Met vriendelijke groeten,
Jef

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 05 sep 2017 18:12

Begrijp ik goed dat er eigenlijk twee problemen zijn:

- uw vader die iets tekende waarvoor hij niet bevoegd is
- losstaand daarvan een energiemaatschappij die haar tarieven niet correct toepast?

Wat het tweede punt betreft kunt u vragen de correcte tarieven toe te passen.
Wat het eerste betreft zal u moeten bewijzen dat u het contract niet hebt ondertekend en ook
niet van op de hoogte was van het bestaan ervan. Dat laatste is moeilijk aan te tonen aangezien uw energie toch door iemand
moet zijn geleverd...
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

BrickHunters
Topic Starter
Berichten: 12

#3 , 05 sep 2017 18:16

Hallo Asperger,

Inderdaad. Ik verneem pas 2 maand na ondertekening hiervan, en was zeker niet op de hoogte. Ik heb mijn handtekening er niet op geplaatst.

Moet ik hiervoor naar een juridisch kantoor of kan ik dit onderling met de leverancier regelen?

Reclame

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#4 , 05 sep 2017 18:19

Vraag de leverancier dat ze de rekening sturen naar degene die het contract heeft afgesloten: uw vader.
Zij gaan die rekening niet schrappen!
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Franciscus
Berichten: 38583

#5 , 05 sep 2017 19:16

Wat is het leveringsadres?
Wat het facturatieadres?

BrickHunters
Topic Starter
Berichten: 12

#6 , 05 sep 2017 22:29

Beide zijn op het ondernemingsadres.

Franciscus
Berichten: 38583

#7 , 05 sep 2017 22:35

Dus gaat het over energie geleverd aan de firma maar getekend door een persoon die niet bevoegd was?
Had u geen energiemaatschappij ?

LeenW
Berichten: 12818

#8 , 05 sep 2017 22:56

Beide zijn op het ondernemingsadres.
Hoe kan uw vader dan de verbruiker zijn?

BrickHunters
Topic Starter
Berichten: 12

#9 , 05 sep 2017 23:06

Het zit zo dat mijn ondernemingsadres niets verbruikt in die zin dat ik als ondenemer nog thuis woon bij mijn ouders. Er is een vertegenwoordiger langsgeweest en op één of andere manier hebben zij mijn vader zijn naam & mijn ondernemingsnummer gecombineerd. Nu zitten we allemaal met de vervelende situatie dat er een factuur is opgesteld op een verkeerde naam, gehandtekend door de verkeerde persoon en dat het factuur bedrag massa's te hoog ligt.

In principe bracht ik geen kosten voor energie in in de boekhouding van mijn onderneming.

Ik weet het, zeer bizarre situatie.. :(

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#10 , 05 sep 2017 23:11

Als u niets hebt verbruikt in uw firma ligt de oplossing voor de hand:

- uw vader betaalt de rekening, en,

-het contract wordt vanaf heden correct op zijn naam gezet.

In feite is er niets aan de hand.
Zoals ik al schreef heeft het "hoge" bedrag niks te maken met de naamverwisseling.
De tarieven staan in het contract dat hij heeft getekend. Indien niet moet hij protesteren.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Franciscus
Berichten: 38583

#11 , 06 sep 2017 00:00

En binnen een jaar doet hij mee aan een groepsaankoop.

LeenW
Berichten: 12818

#12 , 06 sep 2017 10:13

Akkoord met Asperger, uw vader moet betalen en de correctie uitvoeren. Hoe het gedeeltelijk verbruik van u en uw onderneming dan wordt geregeld, moet u zelf maar afspreken.

BrickHunters
Topic Starter
Berichten: 12

#13 , 09 sep 2017 21:36

Hartelijk dank voor het advies. :)

Terug naar “Consumenten Koop”