Geen contract bij architect toch factuur

Pikkie
Topic Starter
Berichten: 2

Geen contract bij architect toch factuur

#1 , 03 feb 2008 11:47

Hallo,

Het volgende doet zich voor.
Een vriend van me is architekt, vroeger gingen we regelmatig samen met vrouw en kinderen een hapje eten.
Tijdens één van deze etentjes vertelde ik hem over een nieuwe woning die ik gekocht heb en waar ik graag een stuk bij aan zou bouwen.

Hierop vroeg hij me om de plannen is te mogen bekijken om zijn visie erop te geven.
Geruime tijd later komt hij aanzetten met een volledig getekend plan en een contract.
In dit contract meld hij dat de aanbouw € 150.000 zal kosten en zijn ereloon 10% bedraagt.
Aangezien ik hier niet mee akkoord was heb ik dit niet getekend.
Enige tijd later heb ik hem gemeld niet met hem in zee te willen gaan.

2 weken geleden stuurt hij me aangetekend een gans dossier op met plannen en de nodige documenten om de bouwaanvraag in te dienen.
Hierop heb ik niet gereageerd en nu stuurt hij me aangetekend een factuur Van net geen € 8.000 voor geleverd werk zoals vermeld in zijn contract.

Dit contract heb ik echter nooit ondertekend.

Wat nu?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Rene
Berichten: 378
Locatie: Oost Vlaanderen

#2 , 04 feb 2008 09:05

De factuur protesteren is een eerste stap in de goede richting.

Pikkie
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 04 feb 2008 09:54

Ik heb hem reeds een aangetekend schrijven gestuurd waarin ik meld de factuur volledig te betwisten aangezien ik nooit een opdracht heb gegevenen er tevens geen overeenkomst getekend is

Reclame

j.demoor
Berichten: 10360

#4 , 05 feb 2008 14:13

“Art.1341.Een...onderhandse akte moet worden opgemaakt van alle zaken die de som of de waarde van 375 EUR te boven gaan...Art.1347.De hiervoor bepaalde regels lijden uitzondering, wanneer er een begin van bewijs door geschrift aanwezig is.Men noemt begin van bewijs door geschrift elke geschreven akte die uitgegaan is van degene tegen wie de vordering wordt ingesteld, of van de persoon door hem vertegenwoordigd, en waardoor het beweerde feit waarschijnlijk wordt gemaakt.”(Burgerlijk Wetboek).

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) onder Belgisch Staatsblad in http://just.fgov.be .Klik voor WetBOEKEN in de balk achter ’Juridische aard’ op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts.

Terug naar “Consumenten Koop”