Email als bindend ??

WMI23
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Email als bindend ??

#1 , 02 sep 2017 15:20

Beste mensen , ik heb mij aangemeld voor een cursus via email die 3000 euro kost , 2 dagen later krijg ik veel kosten aan mijn wagen en mijn huis , en ik annuleer deze cursus .. Ik krijg van de zaakvoerder een bericht dat die aanvraag bindend is , en dat ik die 3000 euro moet betalen , ik heb namelijk wel niets getekend , enkel een formulier met mijn gegevens ingevuld .. de cursus zou pas eind van het jaar zijn .. heb ook nog niets betaald
Is dit bindend , heeft die persoon recht om van mij 3000 euro op te eisen , na een annulering van 2 dagen
Ik kan er zelfs niet van slapen !!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 02 sep 2017 16:20

Ik denk dat je hier het herroepingstermijn van zeven werkdagen kan in roepen.
Dus snel een A.S doen waarin je afziet van de cursus
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 02 sep 2017 19:39

Mogelijks zal je wel een verbrekingsvergoeding moeten betalen van ong. 10 %
Wat staat er in de algemene voorwaarden van deze cursus?

Reclame

LeenW
Berichten: 12825

#4 , 02 sep 2017 19:51

Bent u particulier of zelfstandige?

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#5 , 07 sep 2017 14:10

Ik denk dat je hier het herroepingstermijn van zeven werkdagen kan in roepen.
Dus snel een A.S doen waarin je afziet van de cursus
Ik vermoed dat het zelfs 14 dagen is. In het geval van diensten, te rekenen vanaf de dag na sluiting van de overeenkomst. (zie http://economie.fgov.be/nl/binaries/Inf ... 246149.pdf)

Als de overeenkomst langer dan 14 dagen geleden is aangegaan, zullen de algemene voorwaarden van de verkoper van toepassing zijn...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#6 , 07 sep 2017 14:13

2 dagen later kreeg u veel onverwachte kosten, maar bepalend is wanneer u de verkoper hebt in gelicht.
Ik kan uit niets opmaken binnen welke periode dat werd gedaan.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#7 , 07 sep 2017 14:35

Ik had de "twee dagen later" even over het hoofd gezien. Als de topic starter twee dagen na het bestellen effectief de verkoper op de hoogte gebracht heeft van de koop af te zien, kan dit aanzien worden als herroeping. Het zal er van af hangen hoe dit geformuleerd werd, en in welke mate hier een bewijs van is.

Als de 14 dagen nog niet verlopen is, raad ik de TS toch aan om alsnog een aangetekende herroeping te sturen (eventueel gebruik makend van de modelherroeping in de link die ik gepost heb), kwestie van een onweerlegbaar bewijs van herroeping te hebben.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Consumenten Koop”