annulatie bestelbon

Geert_L
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

annulatie bestelbon

#1 , 01 sep 2017 11:01

In 2015 heb ik een bestelbon ondertekend voor iets te plaatsen in mijn keueken.
Doch de keuken zou pas in 2017 klaar zijn en nu deze daar staat wil ik de bestelling niet meer, daar ze er niet in past.
Ik had deze bon op batibouw ondertekend met de belofte dat de prijs dan hetzelfde bleef als de 2015 prijs. Nu wil ik annuleren en vragen ze een annulatiebedrag van 30% (350€), het bestelde toestel is 1300€ waard.
Er is nooit iets in productie gegaan, noch enige extra inspanning voor moeten geleverd worden. Het is een bestaand toestel, dat ze enkel zelf moeten aankopen.
Ik ben die bon verloren en heb een copij gevraagd, daar zou de annulatie opstaan.
Hebben ze het recht om 30% annulatie te vragen als er nooit iets was, buiten mijn handtekening en de 2 telefoontjes die ze gedaan hadeen.

Mvg
Geert

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 01 sep 2017 11:19

Ja, als dit op de bestelbon en op hun verkoopvoorwaarden staat dan is dit zo.

Maar 35% is wel heel veel, maar de verkoper op batibouw zal daar al zijn commisie op gehad hebben.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#3 , 01 sep 2017 11:20

Eens de koper een bestelbon heeft ondertekend, kan hij zich niet meer terug trekken.
Is het voor de koper ondertussen onmogelijk geworden om zich aan zijn verplichtingen te houden, dan kan hij zo snel mogelijk contact opnemen met de verkoper en proberen een nieuwe regeling te treffen; de verkoper kan overgaan tot een gedwongen uitvoering van de verkoop; of de koper kan ook de annulering van de koop vragen, doch dan zal hij gehouden zijn tot het betalen van een schadevergoeding.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”