Aankoop nieuwe wagen

Vandijck
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Aankoop nieuwe wagen

#1 , 30 aug 2017 14:25

Beste

Mijn ouders hebben eind juni een nieuwe auto gekregen.
Na ongeveer iets langer dan een maand kom ik erachter dat ze geen voorruit ontdooiing hebben en geen zetelverwarming.
Toch hebben zij dat besteld en staat het op papier.
De garage geeft zijn fout en heeft liggen kijken voor een andere auto met deze optie.
Die waren er niet meer en worden ook niet meer gemaakt omdat ik januari een nieuwe uitvoering uitkomt.
Nu heeft hij mij een nieuwe auto uitgeteld maar dan een versie duurder.
waardoor wij nu meer verzekering en lening moeten gaan betalen omdat zij in fout zijn.
Wat kan ik hier aandoen.
Kan ik eisen dat ze de auto volledig terug nemen en mij mijn voorschot en mijn auto die ik heb gegeven als ecobon terug geven zodat ik ergens anders een auto kan gaan kopen.

Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 30 aug 2017 14:52

Uw verhaal is nogal warrig:
1. Eerst spreekt u over een wagen van uw ouders, in de laatste zinnen is het plots uw wagen?
2. U hebt die nieuwe wagen aanvaard, maar wenst deze nu terug te geven aangezien u meer verzekering en lening moet betalen?

Als er voorruitontdooiing en zetelverarming besteld was, moet dit voorzien zijn in de wagen. Als dit niet het geval was, had de koop ontbonden moeten worden, of had de verkoper alsnog deze opties moeten voorzien. Probleem hier is echter dat er al een maand met de wagen gereden was vooraleer deze opmerking gemaakt werd. Dit lijkt me vrij lang. Uw ouders hebben dus wel een maand gebruik gemaakt van deze wagen. Deze kan dus niet meer als nieuw verkocht worden door de verkoper. Hadden uw ouders nu binnen de week gereageerd, zou de garage waarschijnlijk de wagen zonder morren teruggenomen hebben, maar na een maand?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 30 aug 2017 16:23

Je zou een prijsvermindering kunnen afspreken. Dus minder kosten voor lening en verzekering.

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 30 aug 2017 16:34

Ik denk dat in alle verkoopsvoorwaarden staat dat je de gebreken binnen X aantal dagen moet melden en zeker geen maand, hier twee voorbeelden van twee garages.

4. Elke klacht betreffende de werken of leveringen aangestipt op onze facturen moeten ingediend worden per aangetekend schrijven per post, binnen de acht dagen

ARTIKEL 9
Om geldig te zijn, moeten klachten betreffende uitgevoerde werken, levering en prijzen, ons per aangetekende brief toekomen, binnen 7 dagen, na aflevering of datum van de factuur. Zij rechtvaardigen echter geenszins het niet-betalen van de rekeningen.


Ik denk dat dit bij TS ook wel in zijn alg.voorwaarden staat
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Consumenten Koop”