Problemen garantie

jef007
Berichten: 1679

Re: Problemen garantie

#16 , 09 aug 2017 17:42

wat gaat de fiscus over VDB zeggen als zij factureren aan bedrijven die niet (meer) bestaan?
dat komt toch uit bij indienen van de klantenlisting, of niet?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#17 , 09 aug 2017 19:51

Normaal komt dit niet uit bij de klanten listing !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

#18 , 09 aug 2017 20:08

En indien aan bedrijf verkocht, dan geldt nog steeds de plicht tot vrijwaring tegen verborgen gebreken (art. 1641 e.v. BW). Probleem is dan dat de bewijslast in jouw schoot belandt (maar dat is ook het geval bij consumentenkoop, 6 maanden na levering).
Je moet dan bewijzen dat het toestel behept was met een verborgen gebrek dat in de kiem aanwezig was bij levering. Dat kan je door de band niet zelf aantonen, en een gerechtelijke expertise is niet goedkoop (hoewel ten laste van de verliezende partij).

De site van de verkoper (die niet nader genoemd mag worden maar nog wel vermeld is in post #3) stelt dat je een duplicaat van je factuur kan opvragen via een email.

Het is wel een goedkope truuk van gsm-fabricanten om het op vochtschade te stoten. Zelfs al meegemaakt dat men geen foto's had én bestekkosten vroeg om het toestel terug te krijgen. Was bij een andere grote keten.
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#19 , 10 aug 2017 09:18

De site van de verkoper (die niet nader genoemd mag worden maar nog wel vermeld is in post #3) stelt dat je een duplicaat van je factuur kan opvragen via een email.
Ik denk dat dit misschien een goed idee is voor de TS. Dan is er meteen duidelijkheid over wat er nu al dan niet op de factuur staat.
Het is wel een goedkope truuk van gsm-fabricanten om het op vochtschade te stoten. Zelfs al meegemaakt dat men geen foto's had én bestekkosten vroeg om het toestel terug te krijgen. Was bij een andere grote keten.
Waterschade is inderdaad de meest gebruikte truuk om onder de garantiewetgeving uit te komen. Maar zoals je al zei: als het over een particulier gaat, moet het bedrijf de eerste 6 maand wel BEWIJZEN leveren van die waterschade.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

datech2
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#20 , 09 okt 2017 16:53

Uiteindelijk in contact gekomen met de juridische dienst, deze zeiden ook eerst dat ze niets konden doen. Na hen nogmaals alle bewijzen door te sturen dat iets niet klopte en dat het zeker niet op naam van een factuur kon staan , werden we plots gebeld en werd via telefoon overeen gekomen dat we al ons geld terug kregen in een waardebon.
Uiteindelijk heeft de aanhouder gewonnen.

Terug naar “Consumenten Koop”