Webwinkel liegt en bedriegt

menneke74
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

Webwinkel liegt en bedriegt

#1 , 05 aug 2017 09:00

Hallo,

ik en veel andere mensen voelen zich opgelicht door een bepaalde webwinkel

Op hun website pakken ze uit met: 'supersnelle levering'.

Maar in werkelijkheid hebben zij bijna niets op voorraad. Ik belde telkens naar hun klantendienst, waar ze altijd zeiden, het wordt overmorgen verstuurd, de dag erop heeft u het.

Concreet: ik heb 1/8 een grafische kaart besteld, ondertussen zeggen ze dat die nu maandag gaat binnen komen en ik hem dinsdag zal ontvangen, maar dit is wellicht weer gelogen. Het is telkens mondeling gebeurd, dus heb ik niets op papier.

Ook op hun website staat er eigenlijk nergens of iets daadwerkelijk op voorraad is. Op he internet staat het blijkbaar vol van gelijkaardige negatieve ervaringen, en dat het ook zeer moeizaam verloopt om je geld terug te krijgen.

Kan ik beroep doen op het herroepingsrecht vooraleer ik het product heb vervangen, en vooraleer zij het hebben verzonden?

Wat kan ik zelf doen wanneer ze na 14 dagen mijn geld nog niet hebben terug gestort?

Mogen ze wel 'supersnelle levering' adverteren wanneer dit niet het geval is?
Laatst gewijzigd door menneke74 op 05 aug 2017 09:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Oude Belg
Berichten: 3192

#2 , 05 aug 2017 09:14

Verwijder de naam van de winkel en de link. Dat mag niet volgens het reglement en kan leiden tot vervolging door de winkel, ondermeer wegens smaad.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

menneke74
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#3 , 05 aug 2017 09:22

Is gebeurd. Ik wist het niet, en kunnen ze mij aanklagen voor smaad, wanneer het hun wanpraktijken makkelijk aantoonbaar zijn?

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 05 aug 2017 09:23

Dit herroepingsrecht is geen probleem, maar je geld terug zien ???

Als ze het u niet terugstorten kan je wachten en zelf naar de rechtbank gaan,maar dit is een NEDERLANDSE winkel en daar is het NEDERLANDS RECHT van toepassing !!

Ja in Belgie kopen is soms te gemakkelijk.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#5 , 05 aug 2017 09:28

Voor je iets koopt in een webshop, eerst kijken of er negatieve ervaringen te vinden zijn.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

menneke74
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#6 , 05 aug 2017 09:32

Dit herroepingsrecht is geen probleem, maar je geld terug zien ???

Als ze het u niet terugstorten kan je wachten en zelf naar de rechtbank gaan,maar dit is een NEDERLANDSE winkel en daar is het NEDERLANDS RECHT van toepassing !!

Ja in Belgie kopen is soms te gemakkelijk.
Ja natuurlijk hadden ze ook een Belgische website en telefoon nummer. Maar herroepingsrecht en terugbetalingstermijn van 14dagen zijn toch Europese regels?

menneke74
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#7 , 05 aug 2017 09:37

Voor je iets koopt in een webshop, eerst kijken of er negatieve ervaringen te vinden zijn.
Dat doe ik meestal, deze keer niet grondig genoeg. Ze plaatsen ook zelf goede beoordelingen op het internet. En meestal graaf ik iets dieper wanneer er een opvallend prijsverschil is dan bij concurrenten, wat nu niet het geval was. Maarja tijd kan ik niet terug draaien dus daar heb ik niet veel aan

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#8 , 05 aug 2017 09:48

Ja natuurlijk hadden ze ook een Belgische website en telefoon nummer. Maar herroepingsrecht en terugbetalingstermijn van 14dagen zijn toch Europese regels?
Dit is juist, maar stel ze betalen je niet terug, en dan ???

Ga jij een rechtzaak beginnen in Nederland ????? , want in Belgie kan je niet terecht voor een koop dat je in Nederland gedaan hebt (barendrecht) !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#9 , 05 aug 2017 09:57

Als er niets in het aankoop contract of algemene voorwaarden staat welke rechtbank bevoegd is, dan is de rechtbank van de koper bevoegd.
Europa wordt de bevoegde rechtbank aangewezen door de Verordening (EG) Nr. 44/2001, ook wel de ‘Brussel I’-verordening genoemd.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#10 , 05 aug 2017 10:15

Bij welke web winkel zou dit niet in de verkoopsvoorwaarden staan ?
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#11 , 05 aug 2017 10:56

Hier staat alles perfect uitgelegd zie hoofdstuk 7

http://ec.europa.eu/civiljustice/public ... ers_nl.pdf
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

menneke74
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#12 , 05 aug 2017 12:22

Ja ik zal gewoon moeten afwachten tot wanneer ze beslissen mijn product op te sturen. Man man man..

Terug naar “Consumenten Koop”