De afschaf van roaming kosten in de EU is voor vele mensen een zegen, ook voor ons. Dit brengt ons echter op het volgend risico: accidental roaming..
Ons verhaal: we zaten in Kroatië nabij de Bosnische grens. Kroatië is EU, dus gratis roaming. Op een of ander moment beslist het netwerk echter om via Bosnïe te gaan..
Gevolg: na een uurtje sluimerverbruik zat m'n 10eur belwaarde er door.. (gelukkig gaat het maar om 10eur, en heb ik geen oneindig abonnement!!

Dit heb ik aangekaart bij m'n provider (Mobile Vikings), zij beweren dat ze niet kunnen tussenkomen. Ze hebben namelijk een SMS gestuurd met de tarieven, en die heb ik wel degelijk gehad.
Echter, het versturen van een SMS is op zich een belachelijke indekking.. tegen dat ik die SMS las, was het kalf namelijk al verdronken!
Kan ik hier als consument iets mee, of moet ik hier mee leven? Het gaat maar om 10eur, maar het is vooral het idee dat mij stoort.. Ikzelf bleef in de EU, dus heb niets verkeerd gedaan..
In hun persberichten staat er trouwens ook nergens iets ivm accidental roaming. Dit is het bericht die ze geplaatst hebben:
https://support.vikingco.com/hc/nl/arti ... 15-5-2017-
Ze gebruiken de termen 'vanuit de EU', 'in het buitenland'.. dus het technisch aspect van != netwerken valt helemaal weg.
Een interessante topic denk ik?
Alvast bedankt!
Sven