Waarom letten bij online 2dehandsverkoop

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

Re: Waarom letten bij online 2dehandsverkoop

#16 , 07 aug 2017 10:44

Ik geef aan te willen komen halen (om item te zien en evt. te testen) maar we geraken niet eens over een datum.
Verder lees ik dit, waaruit ik toch besluit dat verkoper eerst zijn geld wil, wat al een rede is om aan te nemen dat het over oplichting kan gaan.
Waaruit maak jij op dat de verkoper eerst zijn geld wil? Er staat enkel dat verkoper en topic starter geen datum kunnen pinnen. Da's alles...
Al zeker dat het over iets zeldzaam gaat, en op vele plaatsen een stuk duurder is.
Prijs is normaal voor zo'n Nintendo NES mini, hoor...

In ieder geval, het is aan de TS om te beslissen wat ze doet, natuurlijk. Gaan ophalen en ter plekke betalen is sowieso het allerveiligste, maar ik zie ook niet meteen tekenen dat het hier om oplichting zou gaan.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
evgoeth
Topic Starter
Berichten: 557
Locatie: Ten zuiden van Antwerpen

#17 , 10 aug 2017 11:20

Allemaal, jullie mogen een zucht van opluchting slaken. Ik ben NIET opgelicht :-)

Maar om even duidelijkheid te verschaffen , verkoper wilde dat ik eerst zou betalen en dat hij dan zou verzenden na ontvangst van betaling OF dat we zouden afspreken met betaling en overhandiging ter plaatse.

Wegens het niet vinden van een datum heb ik het risico genomen. Verkoper had wel een FB-profiel waarop zeer duidelijk te zien was dat deze persoon zich heel hard bezig houdt met vrijwilligerswerk, dus ik was al iets geruster. Maar deze persoon heeft netjes zijn woord gehouden en mijn man is nu dolgelukkig.

En als hij mij had opgelicht dan had ik waarschijnlijk toch een klacht ingediend en zijn e-mailadres gebruikt voor het aanmelden van elke mogelijke nieuwsbrief die er bestaat. Of wacht, da's misschien dan ook niet ok? ;-)

Eind goed, al goed. Dank jullie allemaal!

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#18 , 10 aug 2017 12:00

Allemaal, jullie mogen een zucht van opluchting slaken. Ik ben NIET opgelicht :-)
Het zou me verwonderd hebben. Iemand die voorstelt om het object bij hem thuis te komen ophalen, is meestal wel te vertrouwen... Iemand die enkel wil verzenden en absoluut niet wenst dat het item opgehaald wordt, daar is meestal een reukje aan...
en zijn e-mailadres gebruikt voor het aanmelden van elke mogelijke nieuwsbrief die er bestaat. Of wacht, da's misschien dan ook niet ok? ;-)
Nee, dat was niet OK geweest, en in principe zelfs strafbaar... ;-).

En is dat toestelletje zijn geld waard? Mijn vriendin wou er ook zo eentje uit nostalgische overwegingen, maar deze waren inderdaad meteen uitverkocht. Als het de moeite is, zou ik er ook wel tweedehands naar op zoek gaan...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

evgoeth
Topic Starter
Berichten: 557
Locatie: Ten zuiden van Antwerpen

#19 , 11 aug 2017 10:16

Uit pure nostalgie zeker.
Ik ben geen kenner maar blijkbaar kan je op een bepaalde manier nog extra games downloaden en die erop zetten, blijkbaar is de geheugencapaciteit van dat ding wel dik in orde.

Dus manlief heeft er nog een paar tientallen bijgezet van zijn favorieten van vroeger. Nu heeft hij ze allemaal terug.

De graphics zijn awful, en van het geluid krijg je hoofdpijn, maar toch ben ik de beste echtgenote van de hele wereld ;-)

Doen zou ik zeggen!

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#20 , 11 aug 2017 11:27

...en jij kan zeggen: "vanavond niet schat, ik heb hoofpijn gekregen van dat schitterende cadeau dat je van mij gekregen hebt!" :p
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Consumenten Koop”