1+1 gratis

willyboy
Topic Starter
Berichten: 897

1+1 gratis

#1 , 03 aug 2017 21:10

Was vandaag in een supermarkt . Er was een promotie van bier . Een klant wilde de hele stapel oplopen .(in kratvorm) Dit werd hem geweigerd . Reden ...het kon enkel per flesje . Kan een supermarkt een stop opleggen inzake aankoop ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 03 aug 2017 21:19

Dit staät soms in de reklame maximaal x aantal per persoon
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

#3 , 03 aug 2017 21:27

De Bonnenman is beroemd geworden van situaties waar er geen aantal- of cumulatiebeperking in het aanbod stond.
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

Reclame

willyboy
Topic Starter
Berichten: 897

#4 , 03 aug 2017 22:39

Heb reclame goed bestudeerd . Er is niets over vermeld . Denk dat de koper een uitbater van handelszaak zou kunnen zijn omdat hij enkel voor dat bier kwam .

Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

#5 , 04 aug 2017 00:23

Als je het zéér letterlijk neemt, dan is het natuurlijk 1 + 1 (en niet 24 + 24).
Klant had wel 12 x (of 144 X) per 2 flesjes kunnen afrekenen, lijkt mij (tenzij je ook een bon moest hebben, of een beperking van één bon per klant).
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

jef007
Berichten: 1679

#6 , 04 aug 2017 14:17

ik snap het niet : enkel een flesje te koop + i flesje gratis??

willyboy
Topic Starter
Berichten: 897

#7 , 04 aug 2017 20:54

De kernvraag . De reclame schrijft 1+1 gratis . Niet met bonnen noch beperking . Hoeveel mag ik kopen ? Delaize zegt nee tegen aankoop van 10 kratten bier .

Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

#8 , 04 aug 2017 21:08

De kernvraag . De reclame schrijft 1+1 gratis . Niet met bonnen noch beperking . Hoeveel mag ik kopen ? Delaize zegt nee tegen aankoop van 10 kratten bier .
Mij lijkt dat voor interpretatie vatbaar. Ik ken geen precedenten. Maar als men het in de praktijk beperkt tot effectief één en één stuk, zonder verdere beperkingen, dan is dat in zekere zin misleidend want één kopen één gratis is voor mij eerder een begrip dan een afbakening.
Als je aankoop geweigerd wordt, kan je klacht neerleggen bij de economische inspectie. Maar weet je wellicht niet wat de uitkomst is. En ga je evenmin je aankoop alsnog kunnen realiseren.
Naar de rechtbank trekken gaat meer kosten dan gratis drankjes.
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

willyboy
Topic Starter
Berichten: 897

#9 , 04 aug 2017 21:46

Denk dat delaize bang is voor klachten van andere klanten die niet van deze promotie kunnen genieten .

Terug naar “Consumenten Koop”