Oplichter op 2dehands

Wim81
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Oplichter op 2dehands

#1 , 03 aug 2017 11:02

Geachte mensen,

Ik heb onlangs (dacht ik) een Windows 10 versie Retail aangekocht op 2dehands.
Deze man was communicatief en zodoende dacht ik dat alles ok was.
Ik moest 28€ incl verzendkosten betalen en dan zou het pakketje opgestuurd worden.
Het rekeningnummer is van een bank in Nederland.

Ik hoor niets meer van die man of vrouw, op 2dehands heeft hij een slechte waardering, daar staat op dat hij of zij een oplichter is.
Dus ook iemand met een slechte ervaring.

Er staan zo tientallen zoekertjes op 2dehands die goedkope Windows versies aanbieden dus ik dacht dat alles ok was.
Wat kan ik doen zodat nog niet meer mensen in de val lopen van deze oplichter ?

En zou ik ooit die 28€ nog terugzien ?

Mvg, Wim

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Meeboo
Berichten: 1488

#2 , 03 aug 2017 11:14

gezien het bedrag geef ik u uitermate weinig kans.
28 euro voor een windows versie, rekening in he buitenland... eerlijk, daar hangt toch al een serieuze vis geur aan niet?

en dan nog eens de negatieve comments.

beschouw het als leergeld. Bij zulke zoekertjes geldt meestal: als het te interessant wordt aangeboden is het verdacht;

aceke
Berichten: 138

#3 , 03 aug 2017 20:59

voor 9€ heb je een legale windows key op ebay... heb er zo al 10tallen gekocht...

Reclame

Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

#4 , 03 aug 2017 21:07

2dehands contacteren. Vaak houden dergelijke sites de vinger aan de pols en weren malafide verkopers.
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#5 , 03 aug 2017 21:41

voor 9€ heb je een legale windows key op ebay... heb er zo al 10tallen gekocht...
Die key zonder certificaat/sticker is illegale software.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#6 , 04 aug 2017 09:42

voor 9€ heb je een legale windows key op ebay... heb er zo al 10tallen gekocht...
Die key zonder certificaat/sticker is illegale software.
Yep... Vele van die key's worden na verloop van tijd geblacklist door Microsoft. Veel kans dat binnen een paar weken / een paar maand / een paar jaar de melding verschijnt of je AUB een legale versie van Windows 10 wil kopen, of dat anders de functionaliteit zal beperkt worden.

Een OEM versie is een stuk goedkoper, maar is in principe gebonden aan een bepaalde PC en mag je dus niet zomaar op een andere PC installeren.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#7 , 04 aug 2017 11:19

Tot en met windows 7 stond er een sticker met key op de laptop waar veel fraude mee gepleegd is, dit is vanaf windows 8 niet meer het geval.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Consumenten Koop”