Kan ik een brief die ik van de advocaat van een aannemer online plaatsen?

Maccy
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Kan ik een brief die ik van de advocaat van een aannemer online plaatsen?

#1 , 02 aug 2017 19:25

Beste,

Reeds meer ±2,5 jaar heb ik problemen met een aannemer die sanitairwerken uitvoerde. De installatie werkt niet en hij wil ons niet verder helpen.

Ik heb Test-Aankoop me bij te staan, maar de aannemer reageerde niet op hun schrijven.
Daarna stuurde ik zelf nog e-mails en kreeg ik antwoord van de advocaat van de aannemer dat de fout niet bij hem ligt en dat hij niet wil ingaan op mijn vraag om voor een oplossing te zorgen of ons financieel te compenseren voor de geleden verliezen.

Nu had ik graag willen weten of ik alle feiten, de naam van de installateur én de brieven die ik van zijn advocaat kreeg, online mag plaatsen.

Alvast bedankt voor jullie advies,

Maccy

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 02 aug 2017 19:27

Neen dat is verboden. Lees het reglement.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 02 aug 2017 19:32

Dit zou u nog een dure grap kunnen worden voor laster en eer roof
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 02 aug 2017 19:53

Waarom stapje niet gewoon naar de rechtbank. Zal veel goedkoper uitvallen dat een proces wegens smaad aan uw broek.

Franciscus
Berichten: 38583

#5 , 02 aug 2017 20:47

Als het bedrag onder de € 2500 is is de vrederechter bevoegd. (wordt binnenkort € 5000)

Maccy
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#6 , 16 aug 2017 10:06

Jammer genoeg is het financieel niet haalbaar voor ons om naar de rechtbank stappen…
Omdat we het geld er niet voor hebben, hebben we dus geen 'recht' op gerechtigheid. Een rijke aannemer kan dus doen (of niet doen ) wat hij wil ?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#7 , 16 aug 2017 10:12

Bij sommige advocaten kan een eerste gesprek gratis, maar vraag dit natuurlijk op voorhand, dan kan je weten of het voor de rechtbank haalbaar is, indien dit 90% haalbaar is zou ik toch die investering doen !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

LeenW
Berichten: 12816

#8 , 16 aug 2017 10:51

Het is een keuze die u moet maken, een advocaat kost geld, maar kan u ook geld opleveren. Door niets te doen, verliest u altijd.

WP002
Berichten: 1479

#9 , 16 aug 2017 10:57

Jammer genoeg is het financieel niet haalbaar voor ons om naar de rechtbank stappen…
Omdat we het geld er niet voor hebben, hebben we dus geen 'recht' op gerechtigheid. Een rijke aannemer kan dus doen (of niet doen ) wat hij wil ?
Komt u niet in aanmerking voor een prodeo?

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#10 , 16 aug 2017 10:58

Nu had ik graag willen weten of ik alle feiten, de naam van de installateur én de brieven die ik van zijn advocaat kreeg, online mag plaatsen.
Dat kan u, maar de gevolgen zouden eens vele euro's kunnen kosten.
Heb je de aannemer in gebreke gesteld met een AS binnen een redelijke termijn.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#11 , 16 aug 2017 11:01

Jammer genoeg is het financieel niet haalbaar voor ons om naar de rechtbank stappen…
Omdat we het geld er niet voor hebben, hebben we dus geen 'recht' op gerechtigheid. Een rijke aannemer kan dus doen (of niet doen ) wat hij wil ?
Indien onder de €2500 is de vrederechter bevoegd, dat kost u nog geen €50.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Maccy
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#12 , 16 aug 2017 14:13

Indien onder de €2500 is de vrederechter bevoegd, dat kost u nog geen €50.
Jammer genoeg gaat het om een veel hoger bedrag.
Ik ben ook zo goed als zeker dat de aannemer niet zou komen opdagen.

Ik denk dat ik het best alles probeer te vergeten. Al die tijd heb ik slapeloze nachten gehad en mijn tijd 'verprutst' aan het zoeken naar een oplossing, en niettegenstaande ik zeker ben van mijn gelijk, is het duidelijk dat ik er niets aan zal kunnen doen.

Misschien speel ik maar eens met de lotto. Als ik dit win, zal ik een rechtzaak ook winnen !
Jammer genoeg heb ik, statistisch gezien, meer kans om een dodelijk ongeval te hebben dan de lotto te winnen
:(

Bedankt voor jullie advies!

Dit topic mag gesloten worden…

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#13 , 16 aug 2017 14:19

U neerleggen bij dergelijke zaak zou ik niet doen, probeer met een advocaat een akkoord te maken, indien hij u kansen op meer dan 50% inschat dat u deze met maandelijkse betalingen betaald.
Ik ben ook zo goed als zeker dat de aannemer niet zou komen opdagen.
Dan word hij veroordeeld bij verstek, en wint u de zaak volledig. Maar aangezien hij een advocaat heeft sluit ik dit zeker uit.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

LeenW
Berichten: 12816

#14 , 16 aug 2017 14:24

Ik zou toch ook niet opgeven voor zo'n groot bedrag. Ga op zijn minst eens langs bij een advocaat voor een eerste gesprek (spreek op voorhand wel duidelijk af dat dit vrijblijvend en gratis moet zijn)

jef007
Berichten: 1679

#15 , 16 aug 2017 14:27

pas opgeven als ge alle pro's en contra's kent!

Terug naar “Consumenten Koop”