Diensten reeds betaald, niet tevreden, geld terug?

Nomi
Topic Starter
Berichten: 9

Diensten reeds betaald, niet tevreden, geld terug?

#1 , 01 aug 2017 13:53

Hallo,

Enkele weken geleden heb ik diensten aan iemand betaald voor een pakket van 10 beurten. Het gaat over lessen.
Deze zijn nog volop bezig, maar horen wekelijks te gebeuren. De persoon wie de diensten verleend is dus lesgever/coach.
Hij heeft enkele gegevens van me gevraagd voor zijn boekhouding.
Toen ik hem mijn betaling cash overhandigde, heeft hij hier een fiche van gemaakt.
Waar op hij heeft geschreven "bedrag betaald", mijn volledige naam en de cijfers van 1 - 10. Per keer dat hij die les geeft, zet hij zijn handtekening achter de afgesproken data en uur.

Nu ben ik niet tevreden over deze lesgever. De afgesproken lessen zouden 1x per week gebeuren.
Deze persoon heeft al vele malen de afspraak verzet voor het minste, en als ze plaatsvonden mij naar huis gestuurd omdat hij vond dat ik fysiek niet in goede staat was om de les uit te voeren. Hij heeft deze lessen dan ook wel niet aangerekend.

Ik ben niet meer gemotiveerd om nog les te volgen van deze persoon, ik spendeer dan liever het geld aan een andere lesgever die niet met mijn voeten speelt.

Is hier een mogelijkheid om mijn geld terug te krijgen?
Rekening houdend met het scenario dat hij weigert op mijn vraag alleen al natuurlijk.

Alvast bedankt voor het advies!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3793

#2 , 01 aug 2017 16:08

Heeft deze persoon (of het bedrijf waarvoor hij dit doet) iets van voorwaarden?

Nomi
Topic Starter
Berichten: 9

#3 , 02 aug 2017 02:04

Heeft deze persoon (of het bedrijf waarvoor hij dit doet) iets van voorwaarden?
Bedankt voor uw bericht!
Hij heeft mij geen voorwaarden noch mondeling noch schriftelijk meegedeeld. :|
Ik heb niet het idee dat hij voor een bedrijf werkt, maar als zelfstandige.

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 02 aug 2017 08:00

Ik denk als je stop dat je u centen niet gaat terug krijgen, daar er niks in je contract staat wat er gebeurt bij vroegtijdige beëindiging.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Xenophon
Berichten: 2641
Juridisch actief: Ja
Locatie: Brussel

#5 , 02 aug 2017 08:13

Zend een aangetekend schrijven waarin u wijst op de tekortkomingen en hem uitnodigt om voor beide partijen een bindende, schriftelijke planning voor de nog te komen lessen op te stellen waarvan niet afgeweken wordt behoudens ingeval van overmacht, ofwel de overeenkomst in onderling overleg te beëindigen mits recuperatie van het bedrag voor de nog niet genoten lessen.

Wijs de persoon erop dat, behalve indien hij/zij gekwalificeerd is als arts, het niet aan hem is om uitspraken te doen over uw fysieke toestand en geschiktheid om de les te laten doorgaan.

Indien het gaat om assertiviteitstraining is alles misschien onderdeel van de opleiding :-)
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Nomi
Topic Starter
Berichten: 9

#6 , 03 aug 2017 13:29

Ik denk als je stop dat je u centen niet gaat terug krijgen, daar er niks in je contract staat wat er gebeurt bij vroegtijdige beëindiging.
Dat is 'm het eigenlijk juist, het is mondeling overeen gekomen zonder getuigen. Les geleerd zeker. :(

Nomi
Topic Starter
Berichten: 9

#7 , 03 aug 2017 15:42

Zend een aangetekend schrijven waarin u wijst op de tekortkomingen en hem uitnodigt om voor beide partijen een bindende, schriftelijke planning voor de nog te komen lessen op te stellen waarvan niet afgeweken wordt behoudens ingeval van overmacht, ofwel de overeenkomst in onderling overleg te beëindigen mits recuperatie van het bedrag voor de nog niet genoten lessen.

Wijs de persoon erop dat, behalve indien hij/zij gekwalificeerd is als arts, het niet aan hem is om uitspraken te doen over uw fysieke toestand en geschiktheid om de les te laten doorgaan.

Indien het gaat om assertiviteitstraining is alles misschien onderdeel van de opleiding :-)
Het gaat niet om assertiviteitstraining :D Had een goeie geweest!
Maar ik vrees dat een aangetekend schrijven de enige optie is. :(

Terug naar “Consumenten Koop”