Waardebon (Reisagentschap-

Ms.Q
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

Waardebon (Reisagentschap-

#1 , 23 jul 2017 20:38

Beste,
wij kregen voor een verjaardag een waardebon voor een gekend reisagent voor een waarde van 75 euro.
Door omstandigheden hebben we deze nog niet kunnen valideren tot op vandaag. De bon was volgens hen geldig tot 6/2017, dus een dikke maand 'te laat'. Nu vroeg ik om de bon te heractiveren en hier wordt een 25 euro 'administratieve kost' voor gevraagd.
Ik probeer het nog vriendelijk gedaan te krijgen, maar is dat wel wettelijk? Ik heb nog aankoopbewijs voor de originele bon. Kan dat zomaar dat die opeens niets meer waard is?
Dank voor jullie input.
Mvg,
ILO

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12824

#2 , 23 jul 2017 20:42

Dat is mogelijk, hoe lang was de bon geldig?

Van Camp
Berichten: 209
Juridisch actief: Nee

#3 , 23 jul 2017 22:30

Beste,
wij kregen voor een verjaardag een waardebon voor een gekend reisagent voor een waarde van 75 euro.
Door omstandigheden hebben we deze nog niet kunnen valideren tot op vandaag. De bon was volgens hen geldig tot 6/2017, dus een dikke maand 'te laat'. Nu vroeg ik om de bon te heractiveren en hier wordt een 25 euro 'administratieve kost' voor gevraagd.
Ik probeer het nog vriendelijk gedaan te krijgen, maar is dat wel wettelijk? Ik heb nog aankoopbewijs voor de originele bon. Kan dat zomaar dat die opeens niets meer waard is?
Dank voor jullie input.
Mvg,
ILO
Beste,

Als er op de titel geen geldigheidsduur staat vermeld, is deze onbeperkt geldig (art. VI. 31 e.v. WER).

Mvg,

Van Camp

Reclame

Ms.Q
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#4 , 24 jul 2017 08:10

Er staat zowel op het Ticket als de bon dat de bon geldig is tot 1 jaar na uitgifte en niet inwisselbaar is tegen cash.
Dus blijkbaar kan dat?

LeenW
Berichten: 12824

#5 , 24 jul 2017 11:51

1 jaar is een redelijke termijn, dus dit kan perfect.

Terug naar “Consumenten Koop”