annulalie van aankoop

jef007
Topic Starter
Berichten: 1681

annulalie van aankoop

#1 , 20 jul 2017 09:51

een vraag over een bestelling van meubelen :

iemand bestelt bij ons meubelen per mail( na bezichtiging van onze website)
in diverse mails is duidelijk sprake van bestelling en plaats / uur van levering
5 dagen na de bestelling per mail, wordt de bestelling per mail geannuleerd

ik heb kosten gemaakt ( verwijdering van deze meubelen uit de website, mogelijk verlies van potentiele klanten....)

mag dit?

dank bij voorbaat

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 20 jul 2017 09:53

U heeft recht op 10% van de verkoopprijs, of volgens je verkoopsvoorwaarden !
Staan er verkoopsvoorwaarden op u website ???
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Meeboo
Berichten: 1488

#3 , 20 jul 2017 09:56

klopt niet; klant heeft de goederen niet fysiek gezien en ter plaatse aangekocht. Bij verkoop van op afstand geldt herroepingsrecht. dwz een bedenktijd van 14 kalenderdagen. Uw klant kan hiervan gebruik maken om de aankoop binnen deze termijn kosteloos te annuleren.

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 20 jul 2017 10:01

Inderdaat meeboo, verkoop op afstand, is er een bedenktijd, was er even niet bij.!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#5 , 20 jul 2017 10:39

mag dit?

dank bij voorbaat
Zoals hierboven gezegd heeft de klant sowieso recht op 14 dagen bedenktijd wegens aankoop op afstand. Wees blij dat je de meubelen niet gaan leveren bent, en de klant een week later vraagt om ze terug te komen ophalen. Dan had u nog meer kosten moeten maken...

Beetje vreemd dat u van deze wetgeving niet op de hoogte bent, als u een webshop uitbaat? Dit is toch één van de belangrijste zaken waar u in zo'n geval rekening moet mee houden, zou ik zo denken?
Laatst gewijzigd door Gebruiker21 op 20 jul 2017 10:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

jef007
Topic Starter
Berichten: 1681

#6 , 20 jul 2017 10:40

das spijtig maar oke

Terug naar “Consumenten Koop”