Iets gewonnen, doch nooit gekregen

Scooby-Doo
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Iets gewonnen, doch nooit gekregen

#1 , 19 jul 2017 11:47

Iets meer dan 4 maanden geleden heb ik op een bepaalde webshop een artikel twv 50€ gewonnen met een fotowedstrijd. Na ettelijke excuses verder van oma in het ziekenhuis naar vader overleden heb ik nog steeds mijn prijs niet.
De webshop is in Nl gevestigd.
Mijn geduld is nu op.
Niet meer op hopen of kan ik hiermee juridisch verder?

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 20 jul 2017 10:30

Mogelijk is hier het Nederlands recht van toepassing? Heb je bewijzen dat je deze prijs gewonnen hebt? Heb je een (link naar een) wedsgtrijdreglement gekregen?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Oude Belg
Berichten: 3192

#3 , 20 jul 2017 10:37

Klassieke truc. Je kan klacht indienen, maar daar zal niets mee gebeuren. Andere maatregelen? Om misschien € 50 te winnen? De moeite en de kosten niet waard.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#4 , 20 jul 2017 10:55

De moeite en de kosten niet waard.
Inderdaad. Niet te veel tijd in steken. Uw tijd is kostbaarder dan €50. Je hebt uiteindelijk geen verlies gedaan, buiten de tijd die je geïnvesteerd hebt om aan de wedstrijd mee te doen. Maar die tijd had je ook geïnvesteerd, moest je niet gewonnen zijn, dus dat blijft op zich gelijk...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

#5 , 20 jul 2017 12:43

Als het een .be-adres is: week geven om artikel te bezorgen en melden dat je anders klacht neerlegt bij economische inspectie wegens oneerlijke handelspraktijken.
Kans klein dat je iets vastkrijgt maar misschien kan de praktijk wel beteugeld worden.
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

Oude Belg
Berichten: 3192

#6 , 20 jul 2017 12:53

De webshop is in Nl gevestigd.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

#7 , 20 jul 2017 13:20

De webshop is in Nl gevestigd.
Dat had ik gelezen. Maar als ze een .be-adres gebruiken, moeten ze zich naar mijn weten ook houden aan de BE handelspraktijken.
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

Oude Belg
Berichten: 3192

#8 , 20 jul 2017 14:16

Hangt af van de verkoopsvoorwaarden : vaak vind je daar welke rechtbank bevoegd is. extensie heeft eigenlijk geen belang.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

#9 , 20 jul 2017 14:32

Welke rechtbank bevoegd is bepaalt nog niet welk recht van toepassing is. Buitenlandse rechtbanken kunnen BE recht toepassen (en omgekeerd).
Bovendien gelden aantal beschermingen als consument: http://www.advocatenhoudenconsumentenre ... x?item=102
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

Terug naar “Consumenten Koop”