levering keuken

vv-ke
Topic Starter
Berichten: 174

levering keuken

#1 , 19 jul 2017 09:27

Mijn ouders hebben vorig jaar een keuken besteld. Ondertussen zijn ze deze al komen opmeten en na die opmeting hadden ze gezegd ongeveer een zestal weken te rekenen voor de plaatsing. Die was normaal voorzien rond 10/6. Maar er werd nooit iets gecommuniceerd, en mijn ouders hebben dan zelf maar de keukenwinkel gecontacteerd. Daar werd altijd beloofd door de dossierbeheerder dat ze het ging nakijken en mijn ouders ging informeren. Mijn ouders zijn heel begripvolle mensen maar op den duur begonnen ze het wel beu te worden. Tot ze op test-aankoop ook hun verhaal eens vertelde en gecontacteerd werden door nog iemand die op zijn keuken aan 't wachten was. Zijn keuken zou pas geleverd worden rond midden september. Dus belden mijn ouders terug om te weten hoe ver het met hun keuken staat. De dossierbeheerder gaf toe dat ze een verkeerde bestelling geplaatst had en dat daardoor de levering langer zou duren (hoelang kon ze niet zeggen). Daarop vroegen mijn ouders wat er als compensatie ging komen, dat gingen ze nog bekijken. Omdat ze van nooit geen info kregen omtrent de levering, vrezen ze dat hier ook de compensatie op lange baan gaat geschoven worden (of in 't slechtste geval ze niets krijgen). HIer is mijn vraag wat kunnen ze vragen of verwachten als compensatie voor het lange wachten?
Daarenboven in het bericht via testaankoop, antwoorde de hoofdzetel van de tegelwinkel dat ze meermaals mijn ouders hebben proberen te contacteren en een bericht nagelaten hebben op de voicemail. Maar een beetje verderop moesten ze de gegevens van hun bestelbon geven aangezien ze de familienaam van mijn moeder niet kenden. Hoe konden ze dan bellen?! Dus liegen doen ze ook al. Ma soit, ik zien a ni, onze keuken :-)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#2 , 19 jul 2017 10:13

Stuur een AS zodat je bewijs hebt.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

vv-ke
Topic Starter
Berichten: 174

#3 , 13 sep 2017 09:35

beste allemaal, ondertussen hebben mijn ouders op 24/7 een aangetekend schrijven verstuurd. Zijn ze naar de winkel geweest waar ze eerst maar konden rekenen op een schadevergoeding van 300 euro (nen billenkletser van formaat!) aangezien hun keuken eigenlijk al einde juni moest geleverd en geplaatst worden. Blijkbaar heeft de zaakvoerder toch ook nog gezond verstand en heeft em een mail gestuurd dat de schadevergoeding 1500 euro zou bedragen, mits mijn ouders akkoord gingen. Zij vonden dit een mooie geste en aanvaarden het aanbod met de tekst: wij aanvaarden de schadevergoeding als de keuken degelijk geleverd en geplaatst wordt.
Ondertussen hadden ze mondeling beloofd om de keuken in spoedprocedure op te starten. UIteraard was dat mijn ouders blij maken met een dode mus. Wederom hoorden mijn ouders niets van de keukenhandelaar, waarom mijn moeder besliste om al eens vriendelijk een mailtje te sturen met de vraag naar vermoedelijke leverdatum, de eerste mail bleef onbeantwoord. Mijn ouders zijn heel geduldige mensen en dus besloten nog eens een tweede mailtje te sturen. U kan al raden ...weeral geen antwoord.
Daarop besloot ze gisteren eens te bellen, en ze had de dossierbeheerder aan de lijn en die zei dat ze uit verlof kwam en dat ze heel veel mails had. En weeral bevestigde ze aan mijn ouders dat het haar fout was, zij was het dossier kwijtgespeeld.
De voorziene leverdatum staat nu voor de eerste week van november!

Mijn concrete vraag is kunnen mijn ouders nog iets doen? ze hebben toch al die schadevergoeding aanvaard. Of kunnen ze toch verder gaan, bijv met advocaat?

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”