Voorschot terugvorderen

Did
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Voorschot terugvorderen

#1 , 17 jul 2017 08:26

Wij hebben een tijdje geleden een feestzaal vastgelegd voor ons huwelijk. Ons huwelijk was gepland op 21 oktober 2017. Wegens gezondheidsproblemen kan ons feest echter niet doorgaan en hebben wij de plannen geannuleerd.
Op 21 mei 2017 hebben we een factuur (voorschot) ontvangen van 500euro. Dit werd door ons betaald op 27 mei 2017. Er werd op dit factuur geen melding gemaakt van voorwaarden.
Op dinsdag 6 juni, dus binnen de 2 weken na bevestiging, hebben wij het feest geannuleerd. Wij hebben gevraagd ons voorschot terug te betalen aangezien wij binnen de 2 weken hebben geannuleerd. Wij baseren ons op het herroepingsrecht binnen 2 weken.
Wij hebben ook alles per aangetekend schrijven opgestuurd maar de aangetekende zending werd door de eigenaars van de zaal nooit opgehaald.

Ik heb van de eigenaar van de zaal een mail ontvangen dat hij het voorschot niet zal terugbetalen en dat hij een advocaat onder de arm heeft genomen. Hij wil de procedure inzetten voor het verlies van inkomen wegens hun algemene voorwaarden. Deze algemene voorwaarden zijn echter nergens terug te vinden.

Kan u mij zeggen wat ik nu het best doe en of ik het recht heb dit voorschot terug te vragen?

Alvast bedankt voor uw reactie.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22257
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 17 jul 2017 08:48

Telt een herroepingsrecht wel voor huur van een zaal?
Heb je de aangetekende brief terug gekregen met een stempel, niet afgehaald?

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#3 , 17 jul 2017 08:56

aangezien wij binnen de 2 weken hebben geannuleerd. Wij baseren ons op het herroepingsrecht binnen 2 weken.
In welke wetgeving is dat terug te vinden!
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

Meeboo
Berichten: 1488

#4 , 17 jul 2017 09:14

herroepingsrecht is hier niet van toepassing. geldt enkel bij verkoop op afstand. Hier bent u ter plekke geweest en heeft u de overeenkomst afgesloten samen met de verkoper.

LeenW
Berichten: 12828

#5 , 17 jul 2017 09:51

Herroepingsrecht geldt inderdaad niet voor de huur van een zaal.

Blaatpraat
Berichten: 3793

#6 , 17 jul 2017 12:38

Herroepingsrecht is inderdaad niet van toepassing hier.
Echter lijkt het mij dat, bij gebrek aan voorwaarden, TS inderdaad recht heeft op zijn/haar geld.

Wacht tot je het aangetekend schrijven terugkrijgt.
Daarna kun je naar de rechtbank trekken.

Meeboo
Berichten: 1488

#7 , 17 jul 2017 12:49

stond er op de bestelbon oid niets van voorwaarden? bij het reserveren?

Terug naar “Consumenten Koop”