Hoi, dit is mijn eerste onderwerp dus als dit reeds besproken is geweest mijn excuses voor de herhaling.
Vorige week probeerden wij een abonnement aan te gaan bij JIM mobile, dit was voor de GSM van mijn zoon (minder jarig), echter liet ik het registreren op mijn naam.
Na enkele dagen kreeg ik de melding dat ik o.w.v. een onbetaalde factuur geen klant kon worden. ik deed navraag en kreeg de volgende informatie
- Factuur van 2001 van ±30€ is niet betaald.
- in 2004 is intrum justitia gevraagd deze te innen
- de totaal bedrag bedraagt al +300€
In 2010 zijn we verhuisd, tussen 2004 en 2010 kan ik mij niet herinneren dat er een dossier liep bij Intrum Justitia, bij nazicht van mijn persoonlijke documenten (die ik maar 5 jaar bijhoud) kon ik niks vinden aangaande deze onbetaalde factuur.
Als ik vroeg om mij de originele factuur + herinneringen + aanmaningen toe te sturen melde ze zelf "wij houden de documenten maar 10 jaar bij, desondanks moet je betalen"
Ik vraag mij nu, en hopelijk terecht, af, is deze factuur/schuld nog niet vervallen?
Ik zit blijkbaar op een of ander "zwarte lijst", niet dat het mij hindert, ik heb een Firma GSM, maar eigenlijk vind ik het niet kunnen.
Ze waren dan ook zo vriendelijk om mijn originele overeenkomst op te sturen, blijkt nog een contract uit mijn studententijd te zijn in 2001.
Graag wat raad wat ik moet doen om dit op te lossen