Klant zonder weten bij HF

Didymus
Berichten: 2061

Re: Klant zonder weten bij HelloFresh

#16 , 11 jul 2017 16:04

Eens een schuldeiser geblokkeerd is kan hij inderdaad geen domiciliëring meer aanbieden bij de bank. Dat is zowat het enige wat wél steek houdt in dit verhaal. :)

In ieder geval staat het bedrijf in kwestie er wel om bekend dat je heel moeilijk weer van hen afraakt.
"sowieso" schrijf je zo.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mbbs1024
Berichten: 474

#17 , 11 jul 2017 16:16

Dit is de reden dat ik geen enkele betaling via domiciliëring wil.
Ik vindt het trouwens stuitend dat je bij een organisatie zoals test-aankoop het dubbel van de prijs
moet betalen als je geen domiciliëring neemt.

Via PC banking kan ik een domiciliëring betalingen met 1 klik blokkeren,
misschien eens van bank veranderen als dit bij jouw bank niet kan.

Xenophon
Berichten: 2641
Juridisch actief: Ja
Locatie: Brussel

#18 , 11 jul 2017 16:53

Bij mijn pc banking (BNP en DB) kan ik de invordering van de opdracht blokkeren, maar dat is niet hetzelfde als er helemaal vanaf raken. Catastrofale verandering dat je om een domiciliëring permanent weg te krijgen, je via de contractant dient te gaan, waar veelal het probleem ligt.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Reclame

WP002
Berichten: 1479

#19 , 11 jul 2017 17:17

U hebt wel een enorme stommiteit begaan door die (1? 2?) boxen te accepteren. Als u nooit hebt ingetekend, aanvaard dat dan niet.

Van Camp
Berichten: 209
Juridisch actief: Nee

#20 , 11 jul 2017 17:23

Ik vindt het trouwens stuitend dat je bij een organisatie zoals test-aankoop het dubbel van de prijs moet betalen als je geen domiciliëring neemt.
[/u]
Dat is nochtans verboden, zie art. VI. 83, 32° WER.

Blaatpraat
Berichten: 3793

#21 , 11 jul 2017 17:32

Ik vindt het trouwens stuitend dat je bij een organisatie zoals test-aankoop het dubbel van de prijs moet betalen als je geen domiciliëring neemt.
[/u]
Dat is nochtans verboden, zie art. VI. 83, 32°WER
Mag het ook niet in de vorm van een korting indien je wel met domiciliëring werkt?
Zo is het bij veel bedrijven verwoord alvast.

Van Camp
Berichten: 209
Juridisch actief: Nee

#22 , 11 jul 2017 19:08

Dat is mijns inziens toegelaten. Op die wijze kan inderdaad voornoemde verboden beding (art. 83, 32° WER) omzeild worden.

Wellbeing
Topic Starter
Berichten: 29

#23 , 12 jul 2017 07:53

't is opgelost.

ze hebben geen handtekening van 20-05 en 03-06

Zoals in mijn eerste bericht waren we toen in verlof en heb ik dit wel degelijk gemeld aan HF, dus 3 maal betalen :D :)

Dank voor jullie vele reacties, toch nog 1 woordje goed aan HF, je leest vaak dat groenten en vlees rot zijn,...NEEN zeker niet, wij hebben 3 maal goed eten gehad :D

Blaatpraat
Berichten: 3793

#24 , 12 jul 2017 10:31

Dank voor jullie vele reacties, toch nog 1 woordje goed aan HF, je leest vaak dat groenten en vlees rot zijn,...NEEN zeker niet, wij hebben 3 maal goed eten gehad :D
Dan heb je geluk gehad... Ik heb inderdaad al beschimmeld eten gekregen van hun indertijd (en sindsdien mijn contract opgezegd).

WP002
Berichten: 1479

#25 , 12 jul 2017 11:50

Ik snap 'm toch niet helemaal: u bent tevreden want u hebt 'maar' 3x moeten betalen, maar in uw eerste post geeft u aan geen klant te zijn. Als ik ergens géén klant ben, dan betaal ik 0x. En dat die van HF dan hun groenten in hun *** steken (bij de éne groente gaat dat al wat makkelijker dan bij de andere).

Overigens... voor 43 euro koop ik op de markt een half groentenkraam. Doch dit terzijde.

Terug naar “Consumenten Koop”