Aankoop wagen met garantie

Eleena
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Aankoop wagen met garantie

#1 , 07 jul 2017 15:05

Graag wou ik even jullie mening over volgend probleem.
Begin deze week kochten we een tweedehands camionette bij een erkende garage. Ze vertelden ons dat ze een jaar garantie geven en dat de auto nog volledig in orde zou worden gezet, inclusief een groot onderhoud. Maw we zouden de komende tijd geen kosten hebben!

We deden een korte testrit, en besloten de wagen te kopen.
Nu hebben we deze wagen opgehaald en nadat we wat langer aan het rijden waren bleek dat de koppeling niet goed gaat.
De koppeling is dus versleten volgens een vriend die wat kennis heeft over automechanica.
We bellen de garage op, en die mensen schepen ons af! Er is geen probleem, alles is in orde, koppeling valt onder slijtage en niet onder garantie,...

Kunnen wij hieraan iets doen? Want dit is echt niet wat ons is beloofd!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
jef007
Berichten: 1679

#2 , 07 jul 2017 15:33

Ze """""vertelden""""""" ons dat ze een jaar garantie geven
staat dat op het factuur?

Blaatpraat
Berichten: 3793

#3 , 07 jul 2017 15:56

Ze """""vertelden""""""" ons dat ze een jaar garantie geven
staat dat op het factuur?
Maakt in dit geval niets uit.
Als ze dit vergeten hebben op de factuur te vermelden, heeft TS zelfs 2 jaar garantie.

Ik weet niet zo ernstig veel over auto's, maar weet wel dat een koppeling inderdaad een slijtagegevoelig onderdeel is.
Ik vermoed dat de garagist hier dus wel een goed punt heeft als hij zegt dat dit niet onder garantie valt.
De koppeling werkt immers nog hé, hij is enkel versleten.
Net zoals je met banden zou rijden die nog pakweg 3mm profiel hebben. Niet zo aangenaam, maar het is toegelaten en valt 100% onder slijtage.

Reclame

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#4 , 07 jul 2017 17:37

Is deze aangekocht als particulier.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Consumenten Koop”