Geen garantie op werkuren

Giel
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Geen garantie op werkuren

#1 , 29 jun 2017 09:16

Hallo,ik heb 3 maanden geleden een Audi gekocht bij een handelaar,nu is mijn dieselpomp stuk de handelaar heeft bij Audi geïnformeerd en krijgt de nodige stukken in garantie maar ik moet wel de werkuren betalen omdat deze bij Audi wordt hersteld en niet in de handelaar zijn filiaal.kosten geschat op ong 2000€.ik kan in het contract niets terug vinden dat hij deze kosten mag aanrekenen.kan iemand mij helpen Grt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Milo72
Berichten: 1016

#2 , 29 jun 2017 09:42

Hebt u de auto gekocht als particulier ? In dat geval is de wetgeving op de garantie van toepassing.
Verplichting om gratis in overeenstemming te brengen
U mag de consument geen kosten aanrekenen (verzendingskosten, kosten verbonden aan het werk en aan het materiaal dat door de hersteller gebruikt wordt, bestekkosten, enz.) om een defect goed dat gedekt is door een wettelijke waarborg in overeenstemming te brengen (herstelling, vervanging).
http://economie.fgov.be/nl/onderneminge ... VSuq9OGOL4
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

Didymus
Berichten: 2061

#3 , 29 jun 2017 09:59

Contacteer desgevallend de importeur van het merk om de garage in kwestie te dwingen zich aan de garantiewetgeving te houden.
"sowieso" schrijf je zo.

Reclame

Giel
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#4 , 29 jun 2017 12:38

Ik heb deze gekocht bij garage dus niet particulier? Hij beweert ook dat als hij de stukken moet bestellen en vervangen deze 50 % mogen aangerekend worden omdat de wagen 5 jaar oud is.hij zegt dat ik niets kan terug halen bij hem omdat het een fout is van Audi dus niet zijn garantie

bosprocureur
Berichten: 6854

#5 , 29 jun 2017 13:10

nog eens een originele interpretatie, toevallig in het voordeel van de garagist.

Waar haalt hij die redenering ?

Milo72
Berichten: 1016

#6 , 29 jun 2017 13:58

Hij (garage) is verplicht aan jou (particulier) garantie te verlenen. 2 jaar, wat voor tweedehands goederen beperkt kan worden (indien in het contract) tot minimum 1 jaar.
En garantie is garantie, niet voor 50%, niet als het een fout van de constructeur is, ...
Hijzelf kan eventueel proberen zijn kosten te verhalen op Audi, maar daar hebt u als particulier niets mee te maken.

Ik zou nogal snel laten weten dat u de wet overduidelijk aan uw kant hebt, en niet zult aarzelen om, zij het via FOD Economie, zij het via TestAankoop, zij het via de rechtbank, uw rechten te laten gelden.
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

Giel
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#7 , 29 jun 2017 14:19

Ik heb mijn verzekering nu aangesproken voor men rechtsbijstand en nu gaat een expert alles bekijken.op hoop van zege!!bedankt iedereen

Terug naar “Consumenten Koop”