situatie:
wegens laattijdige betaling krijg ik bericht dat ik op 20/5 niet meer over internettoegang zal beschikken indien niet tijdig betaald;
Het gaat om een bedrag van 170 euro
Op 19/05 schrijf ik over maar om 00.00 uur valt mijn internet weg; Aangezien ik een zaak heb en internet hiervoor essentieel is, betaal ik nog eens het bedrag, want dan krijg ik onmiddellijk terug toegang; dit werkt maar ik heb dus dubbel overgeschreven
21/06 bel ik naar telenet om dit te melden en vraag een terugstorting. Dit wordt in eerste instantie geweigerd en ze stellen voor om dit van mijn volgende rekeningen over te houden.
Dit weiger ik, aangezien het bedrag veel te hoog is voor mij om als voorschot te beschouwen. Daarbijkomt dat het einde van de maand is, en ik heb de 170 euro broodnodig.
Hier gaat telenet mee akkoord, dus alsnog geen probleem
Vanaf die dinsdag sta ik elke dag in contact met telenet met de vraag wanneer mijn geld overgeschreven zal worden. Hierbij vertellen ze donderdag dat het geld is overgeschreven. Ik controleer tot en met vrijdag en zie dat het geld er nog niet op staat. Toch is het overgeschreven, verzekert men mij.
Maandag 26/6 staat het er nog niet op en neem ik opnieuw contact. Hier wordt mij verteld dat het pas die maandag overgeschreven is.
Gevolg : ik zit al sinds vrijdag in de problemen daar ik geen geld meer heb, behalve de ' virtuele ' 170 die telenet me nog moet. Dus ik zit eigenlijk als sinds vorige week zonder geld en nu moet ik nog waarschijnelijk 3 tot 5 dagen wachten tot het geld gestort is.
Ik merk op dat toen ik de tweede storting deed, ik onmiddellijk terug toegang had. En heel de week verzekert telenet mij dat ze niet kunnen zien wanneer het geld effectief op hun rekening is gekomen, noch kunnen ze me aantonen als ik vraag voor een bewijs of het geld effectief is overgeschreven door hun. Ze zeggen dat ze hier geen bewijs van kunnen leveren. Volgens mij is dit larie
Gaat telenet hier niet wettelijk in de fout ?
Alle hulp is welkom
alvast bedankt