Loodgieter factuur

Sander O
Topic Starter
Berichten: 43

Loodgieter factuur

#1 , 13 jun 2017 09:50

Hallo.

Niet zeker of dit in deze categorie thuis hoort, maar ik heb een vraag over mijn loodgieter factuur.

Om 6u50 kwam hij toe en om 10u30 was hij weer weg. Een groter 3,5u dus. Nu krijgen we een factuur van 5 werkuren toegestuurd. De loodgieter informeerde ons dat hij begint te factureren vanaf dat hij naar zijn magazijn vertrekt. Hij heeft ons een documentje met zijn stops op weg naar hier getoond. Om 5u50 vertrok hij al en het is een kwartier rijden naar hier. Hij heeft het wel heel op zijn gemak gedaan in zijn magazijn, precies...

Dus blijkbaar beginnen zijn werkuren al nog voor hij hier begint te werken...

Is dit wettelijk?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 13 jun 2017 10:48

Alle de zelfstandigen doen dat. De uren voorbereiding thuis en de weg naar u toe wordt meegeteld in de werkuren, dus ook de uren terug naar huis. Dat is volledig normaal.

buffalo9000
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#3 , 13 jun 2017 10:48

Wat ik gisteren in ander topic ook al zei: loodgieter mag in principe ook de tijd aanrekenen die hij nodig had om te laden en te lossen en om bijvoorbeeld het één en ander in zijn ­atelier voor te bereiden. Zelfs pauzes en verplaatsingstijden mag hij in rekening brengen.

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 13 jun 2017 10:54

Ik geloof dat het hier een hete zomer gaat worden voor de zelfstandige ambachtslui.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#5 , 13 jun 2017 11:13

Het is volkomen wettelijk dat alle werkuren worden aangerekend alsook een verplaatsingskost.
Ik heb het ook nooit anders geweten.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Sander O
Topic Starter
Berichten: 43

#6 , 13 jun 2017 12:27

Ok.

Bedankt voor de antwoorden.

Terug naar “Consumenten Koop”