Belgacom
Geplaatst: 29 mei 2017 11:44
Beste,
Mijn ouders hadden een GSM+abonnementje (van Belgacom) cadeau gedaan aan mijn tienerdochter.
Het contract ging over een total verbruik van 9,99 €/maand.
Bij het aangaan van het contract bij Belgacom moet al iets zijn fout gegaan, want de facturen kwamen toe op mijn voornaam + familienaam van mijn dochter. Geen probleem voor mij, ik betaalde maandelijks die 9,99 €.
In februari 2016 zijn wij verhuisd. Ik contacteerde telefonisch Belgacom om deze verhuis te melden en bracht hen ook op de hoogte van de verkeerde naam op de facturen. Gelukkig had ik ook een contract (van 6 maanden) afgesloten met de Post om brieven die op onze naam stonden door te sturen naar ons nieuw adres.
In de vakantieperiode van 2016 was de tienerdochter op kamp en was haar GSM stuk.
Ik ontving dan ook geen facturen meer. Toch ontbraken die laatste facturen van haar laatste verbruik (waarin de GSM nog werkte), waardoor ik terug contact opnam met Belgacom om nogmaals onze adreswijziging (+naamswijziging) door te geven; want dit was nog steeds niet gebeurd ! Het contract met de Post liep ook ten einde, waardoor ik geen facturen meer zou ontvangen.
Ik kreeg een bevestigingsmail van Belgacom met vermelding van ons nieuw adres en dat zij alle gegevens in orde hadden gebracht (ik heb deze mail nog steeds in mijn bezit!).
Eind September 2016 opened ik mijn brievenbus en ik viel haast van mijn stoel !!
Blijkbaar hadden ze bij Belgacom ondertussen de straat + gemeente juist, maar het huisnummer klopte niet (alsook de naam was nog steeds niet correct)!! Ze hadden enkele facturen opgespaard (periodes tot en met juli 2016) en gebundeld in een envelop met een voorblad waarop het juiste huisnummer stond, samen met enkele bijkomende facturen voor nalatigheidsintresten. (ik heb deze envelop+het voorblad en facturen op verkeerd huisnummer nog steeds ter beschikking).
Op 24/09 schreef ik dan ook een klacht naar Belgacom dat ik niet van plan ben deze intresten te betalen (aangezien ik de facturen niet had ontvangen) door fouten die zij hadden gemaakt (normaal toch ???).
De dag erop heb ik een brief ontvangen van een incassobureau met nogmaals 60 euro extra kosten erbovenop.
De facturen van 9,99 € voor de periodes dat de GSM nog in gebruik was heb ik ondertussen betaald (misschien dom van mij, maar ik wou niet nog hogere kosten). De laatste factuur echter weiger ik te betalen; ten eerste omdat het bedrag plots meer dan 70 € bedraagt (terwijl de GSM stuk was ??). Het enige wat ik heb gevraagd heb aan het incassobureau is de annulering van de intersten/incassobureau + één factuur op de juiste naam + juiste adres.
Hun antwoord is nu dat zij die kosten niet kunnen annuleren aangezien dit allemaal in de kleine lettertjes op de facturen van Belgacom vermeld stond en als ik niet vlug betaal, er bijkomende intresten zullen volgen.
Wat kan ik nu beginnen ? Ik heb nog geen enkele aangetekende zending ontvangen (alles van het incassobureau gebeurde via mail). Als er trouwens een aangetekend schrijven toekomt op naam van mijn voornaam + familienaam van de dochter hoef ik deze toch niet te aanvaarden aangezien deze persoon niet bestaat !?? Volgens mij ben ik al veel te braaf geweest en is hetgeen ik vraag toch echt niet onnozel ???
Heb ik een standpunt om een advocaat te raadplegen of betaal ik best alle kosten om er vanaf te zijn ?? (het gaat om ongeveer 250 euro ondertussen)
Alvast hartelijk dank voor uw reactie,
Mijn ouders hadden een GSM+abonnementje (van Belgacom) cadeau gedaan aan mijn tienerdochter.
Het contract ging over een total verbruik van 9,99 €/maand.
Bij het aangaan van het contract bij Belgacom moet al iets zijn fout gegaan, want de facturen kwamen toe op mijn voornaam + familienaam van mijn dochter. Geen probleem voor mij, ik betaalde maandelijks die 9,99 €.
In februari 2016 zijn wij verhuisd. Ik contacteerde telefonisch Belgacom om deze verhuis te melden en bracht hen ook op de hoogte van de verkeerde naam op de facturen. Gelukkig had ik ook een contract (van 6 maanden) afgesloten met de Post om brieven die op onze naam stonden door te sturen naar ons nieuw adres.
In de vakantieperiode van 2016 was de tienerdochter op kamp en was haar GSM stuk.
Ik ontving dan ook geen facturen meer. Toch ontbraken die laatste facturen van haar laatste verbruik (waarin de GSM nog werkte), waardoor ik terug contact opnam met Belgacom om nogmaals onze adreswijziging (+naamswijziging) door te geven; want dit was nog steeds niet gebeurd ! Het contract met de Post liep ook ten einde, waardoor ik geen facturen meer zou ontvangen.
Ik kreeg een bevestigingsmail van Belgacom met vermelding van ons nieuw adres en dat zij alle gegevens in orde hadden gebracht (ik heb deze mail nog steeds in mijn bezit!).
Eind September 2016 opened ik mijn brievenbus en ik viel haast van mijn stoel !!
Blijkbaar hadden ze bij Belgacom ondertussen de straat + gemeente juist, maar het huisnummer klopte niet (alsook de naam was nog steeds niet correct)!! Ze hadden enkele facturen opgespaard (periodes tot en met juli 2016) en gebundeld in een envelop met een voorblad waarop het juiste huisnummer stond, samen met enkele bijkomende facturen voor nalatigheidsintresten. (ik heb deze envelop+het voorblad en facturen op verkeerd huisnummer nog steeds ter beschikking).
Op 24/09 schreef ik dan ook een klacht naar Belgacom dat ik niet van plan ben deze intresten te betalen (aangezien ik de facturen niet had ontvangen) door fouten die zij hadden gemaakt (normaal toch ???).
De dag erop heb ik een brief ontvangen van een incassobureau met nogmaals 60 euro extra kosten erbovenop.
De facturen van 9,99 € voor de periodes dat de GSM nog in gebruik was heb ik ondertussen betaald (misschien dom van mij, maar ik wou niet nog hogere kosten). De laatste factuur echter weiger ik te betalen; ten eerste omdat het bedrag plots meer dan 70 € bedraagt (terwijl de GSM stuk was ??). Het enige wat ik heb gevraagd heb aan het incassobureau is de annulering van de intersten/incassobureau + één factuur op de juiste naam + juiste adres.
Hun antwoord is nu dat zij die kosten niet kunnen annuleren aangezien dit allemaal in de kleine lettertjes op de facturen van Belgacom vermeld stond en als ik niet vlug betaal, er bijkomende intresten zullen volgen.
Wat kan ik nu beginnen ? Ik heb nog geen enkele aangetekende zending ontvangen (alles van het incassobureau gebeurde via mail). Als er trouwens een aangetekend schrijven toekomt op naam van mijn voornaam + familienaam van de dochter hoef ik deze toch niet te aanvaarden aangezien deze persoon niet bestaat !?? Volgens mij ben ik al veel te braaf geweest en is hetgeen ik vraag toch echt niet onnozel ???
Heb ik een standpunt om een advocaat te raadplegen of betaal ik best alle kosten om er vanaf te zijn ?? (het gaat om ongeveer 250 euro ondertussen)
Alvast hartelijk dank voor uw reactie,