Pagina 1 van 1

Winkel 'weigert' teveel betaald bedrag terug te storten

Geplaatst: 24 mei 2017 14:34
door Jenny1930
Hallo,

enig tijd geleden kocht ik een nieuwe bril aan voor mijn dochter.
Ik kreeg de boodschap dat er nog een bedrag openstond in hun systeen van een brilletje dat we eerder aankochten.
Ik vond dit vreemd, maar betaalde toch het bedrag. Bij thuis komst vond ik de factuur op (dubbel kopij met stempel en handtekening) dat het brilletje volledig betaald is.
Ik ben de dag nadien terug gegaan om mijn geld terug te vragen, het gaat hier namelijk niet om een retour, maar een fout van hun kant en ze wilden me alleen een tegoedbon geven met einddatum 13/12/2017.
Ik was hier niet mee akkoord, waarop ze lieten weten dit door te geven en de terugbetaling in orde te brengen.
We zijn nu al verschillende weken verder, ik heb al meermaals gebeld en gemaild, elke keer ik een andere medewerker aan de lijn krijg, moet ik opnieuw mijn bankgegevens en telefoonnummer doorgeven, tot op heden zonder resultaat.

Welke stap kan ik nog zetten om wat druk op de ketel te zetten?


Alvast bedankt!

Mvgr,

Jennifer

Re: Winkel 'weigert' teveel betaald bedrag terug te storten

Geplaatst: 24 mei 2017 15:11
door mava105
VREDERECHTER

Re: Winkel 'weigert' teveel betaald bedrag terug te storten

Geplaatst: 24 mei 2017 15:14
door Didymus
Stuur eerst een aangetekend schrijven waarin je meldt dat het om een onverschuldigde betaling gaat (met een kopie van het bewijsstuk ingesloten) en dat je binnen de 10 werkdagen de terugbetaling verwacht op rekeningnummer BExx xxxx xxxx xxxx.

Re: Winkel 'weigert' teveel betaald bedrag terug te storten

Geplaatst: 24 mei 2017 15:41
door Bart Vissers
En dat de wettelijke interesten lopen vanaf nu. En vermeld de kosten van je aangetekend schrijven die je hebt moeten maken omdat ze op eenvoudige vraag niet terugstorten. Dus dat het op zijn minst redelijk, maar ook klantvriendelijk, zou zijn om deze eveneens te vergoeden.