Winkel 'weigert' teveel betaald bedrag terug te storten

Jenny1930
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Winkel 'weigert' teveel betaald bedrag terug te storten

#1 , 24 mei 2017 14:34

Hallo,

enig tijd geleden kocht ik een nieuwe bril aan voor mijn dochter.
Ik kreeg de boodschap dat er nog een bedrag openstond in hun systeen van een brilletje dat we eerder aankochten.
Ik vond dit vreemd, maar betaalde toch het bedrag. Bij thuis komst vond ik de factuur op (dubbel kopij met stempel en handtekening) dat het brilletje volledig betaald is.
Ik ben de dag nadien terug gegaan om mijn geld terug te vragen, het gaat hier namelijk niet om een retour, maar een fout van hun kant en ze wilden me alleen een tegoedbon geven met einddatum 13/12/2017.
Ik was hier niet mee akkoord, waarop ze lieten weten dit door te geven en de terugbetaling in orde te brengen.
We zijn nu al verschillende weken verder, ik heb al meermaals gebeld en gemaild, elke keer ik een andere medewerker aan de lijn krijg, moet ik opnieuw mijn bankgegevens en telefoonnummer doorgeven, tot op heden zonder resultaat.

Welke stap kan ik nog zetten om wat druk op de ketel te zetten?


Alvast bedankt!

Mvgr,

Jennifer

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 24 mei 2017 15:11

VREDERECHTER

Didymus
Berichten: 2061

#3 , 24 mei 2017 15:14

Stuur eerst een aangetekend schrijven waarin je meldt dat het om een onverschuldigde betaling gaat (met een kopie van het bewijsstuk ingesloten) en dat je binnen de 10 werkdagen de terugbetaling verwacht op rekeningnummer BExx xxxx xxxx xxxx.
"sowieso" schrijf je zo.

Reclame

Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

#4 , 24 mei 2017 15:41

En dat de wettelijke interesten lopen vanaf nu. En vermeld de kosten van je aangetekend schrijven die je hebt moeten maken omdat ze op eenvoudige vraag niet terugstorten. Dus dat het op zijn minst redelijk, maar ook klantvriendelijk, zou zijn om deze eveneens te vergoeden.
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

Terug naar “Consumenten Koop”