Beschadigdt art ontvangen / incasso

ivesb
Topic Starter
Berichten: 13

Beschadigdt art ontvangen / incasso

#1 , 24 mei 2017 11:05

Beste,

Ik heb een defect artikel ontvangen en hiervoor een terugbetaling ontvangen.
(Het betreft een artikel die mij gratis werd gegeven, ik diende enkel de portkosten te betalen)

Het artikel diende teruggestuurd worden en dat is gebeurd via een niet genormaliseerde zending met de post.
Dit is blijkbaar niet toegekomen bij de handelaar die nu met gerechtelijke stappen dreigt.

Wat kan ik hiermee aanvangen ?
Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12818

#2 , 24 mei 2017 11:13

U bent verantwoordelijk voor het terugzenden. Als u niet kan bewijzen dat het is aangekomen, kunnen ze inderdaad verdere stappen zetten. Ik raad u in dat geval aan om het minnelijk te regelen door bv. voor te stellen het product te betalen.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#3 , 24 mei 2017 11:33

Beste,

Ik heb een defect artikel ontvangen en hiervoor een terugbetaling ontvangen.
(Het betreft een artikel die mij gratis werd gegeven, ik diende enkel de portkosten te betalen)
Een gratis artikel hoef je toch niet te betalen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

ivesb
Topic Starter
Berichten: 13

#4 , 24 mei 2017 11:42

Ik hoef toch niet iets te betalen wat ik gratis heb ontvangen ?
Ik veronderstel dat ze nu de werkelijke waarde + portkosten zullen eisen.
Op de factuur staat wel degelijke 'gratis' en 0 euro

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#5 , 24 mei 2017 17:04

Op de factuur staat wel degelijke 'gratis' en 0 euro
Dan hoef je zeker niets te betalen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

eylis
Berichten: 8837

#6 , 24 mei 2017 17:08

wat ik in dit verhaal helemaal niet snap is dat je een gratis artikel ontvangt, (een kadootje dus) het is defect (dan zou je toch gewoon een ander moeten krijgen?) maar je krijgt er een terugbetaling voor én je moet het terugsturen. hoe kàn je nu terugbetaald worden voor iets gratis?

LeenW
Berichten: 12818

#7 , 24 mei 2017 17:11

Het is niet omdat een artikel gratis is, dat het waardeloos is.

ivesb
Topic Starter
Berichten: 13

#8 , 24 mei 2017 17:24

Ik heb een terugbetaling voor de verzendkosten gekregen (17euro)

Terug naar “Consumenten Koop”