Stilzwijgende verlenging onderhoudscontract alarminstallatie

nederbelg3620
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Stilzwijgende verlenging onderhoudscontract alarminstallatie

#1 , 22 mei 2017 15:51

Ik, particulier, heb een onderhoudscontract getekend 27.11.2006 bij en belgische firma voor het onderhoud en nazicht van een alarminstallatie bij mij thuis.
Het onderhoudscontract is voor 5 jaar en wordt om de 5 jaar stilzwijgend verlengd voor eenzelfde termijn..
Opzeg is per aangetekende brief minimaal 3 maanden voor beëindiging 5 jaar termijn.
Ik heb dus nu 2 termijnen van 5 jaar erop zitten en ben nu sinds 27.11.2016 aan de derde termijn begonnen.
Nu wil ik een ander alarmtype installeren en is mijn vraag met de stand van zaken inzake opzeggen.
Mijn contract is van 2006, de nieuwe wet van 2007. In hoeverre zijn de nieuwe bepalingen van Art39ook voor mijn case van toepassing
alvast danki

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
nederbelg3620
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#2 , 24 mei 2017 14:10

ter verduidelijking. De nieuwe wet zou betekenen dat ik niet meer aan de 5 jaar gebonden ben maar, omdat een termijn van 5 jaar nadien verstreken is, ik nu zonder kosten per 1 of 2 maanden kan opzeggen. Is dit juist. ?

giserke
Berichten: 2434

#3 , 24 mei 2017 14:34

Particulieren kunnen een stilzwijgende verlening van een contract tussentijds stopzetten, na de eerste verlenging.
Dit kan alleen bij een contract voor diensten. Een onderhoudscontract is ook een dienst, dus ja het kan.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”