Verkochte wagen, aankoper komt erna terug imv schade

MNiels
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Verkochte wagen, aankoper komt erna terug imv schade

#1 , 19 mei 2017 12:03

Beste,

Ik heb mijn wagen verkocht, de koper heeft een testrit gemaakt en was akkoord met de prijs. Bij aflevering van de wagen heb ik ook de carpass en tweedehandskeuring waarop geen enkele opmerking te vinden was overhandigd. De koper in kwestie heeft ook een document ondertekend waarin staat dat de wagen verkocht wordt, de koper is zich bewust van de staat en is hiermee akkoord. Beide partijen hebben dit document ondertekend.

Een dag later komt de koper naar mij terug omdat de wagen een foutmelding vertoond en dat hiervoor werken moeten gebeuren. De persoon in kwestie eist een schadevergoeding en dreigt met juridische stappen. Ik ben niet bereid om de schade te betalen aangezien de koper zich bewust was van de staat en op het keuringsbewijs staat duidelijk aangeduid dat de wagen in goede staat verkeerd. Toen ik nog eigenaar was van de wagen heb ik geen problemen ondervonden.

Mijn vraag, heeft de koper nog recht op een schadevergoeding en heeft deze het recht om hiervoor stappen te ondernemen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 19 mei 2017 12:21

Neen, tussen particulieren is er geen garantie verplichting, verkocht is verkocht en hij heeft hem voldoende kunnen bezichtigen en hij kon toen even nazien op fout meldingen dit duurt 15 sec. met een OBD scanner.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”