Bpost verloren pakket
Geplaatst: 07 mei 2017 08:41
Goedemorgen
Ik heb via Facebook 2dehands kleertjes gekocht dit ter waarde van 201 euro incl verzending naar een postpunt (geen verzekerde verzending)
Nu stelt zich het volgen probleem voor
Pakje door afzender donderdagavond binnen gebracht en de maandag was er nog geen enkel spoor van mijn pakket
Afzender stelt dossier op bij bpost
Dinsdag ochtend kon ik volgens de track and trace site v bpost mijn pakje in ontvangst nemen
Wat dus niet het geval was
Terug gebeld
Bpost zei uw pakje heeft heeft vertraging morgen zal het er zijn
De afzender kreeg een brief met daarin een gratis verzending wegens vertraging van haar pakket
Sindsdien spreken ze bij bpost elkaar tegen de ene zegt het heeft vertraging de ander zegt dat het verloren is
De ander zegt mevrouw u moet geduld hebben het is zeker niet verloren
Maar uw geld krijg je niet terug want je hebt geen verzekerde verzending genomen
Nu zijn we 17 dagen verder en talloze telefoons en weten we nog niets
Volgens de juridische dienst van test aan koop is bpost toch verplicht om mij de waarde van het pakket te vergoeden ookal was het geen verzekerde verzending
Daar zij in gebreken zijn en de afzender en ik ons plicht hebben gedaan wat betreft het verzenden etc
Klopt dit
Ik heb via Facebook 2dehands kleertjes gekocht dit ter waarde van 201 euro incl verzending naar een postpunt (geen verzekerde verzending)
Nu stelt zich het volgen probleem voor
Pakje door afzender donderdagavond binnen gebracht en de maandag was er nog geen enkel spoor van mijn pakket
Afzender stelt dossier op bij bpost
Dinsdag ochtend kon ik volgens de track and trace site v bpost mijn pakje in ontvangst nemen
Wat dus niet het geval was
Terug gebeld
Bpost zei uw pakje heeft heeft vertraging morgen zal het er zijn
De afzender kreeg een brief met daarin een gratis verzending wegens vertraging van haar pakket
Sindsdien spreken ze bij bpost elkaar tegen de ene zegt het heeft vertraging de ander zegt dat het verloren is
De ander zegt mevrouw u moet geduld hebben het is zeker niet verloren
Maar uw geld krijg je niet terug want je hebt geen verzekerde verzending genomen
Nu zijn we 17 dagen verder en talloze telefoons en weten we nog niets
Volgens de juridische dienst van test aan koop is bpost toch verplicht om mij de waarde van het pakket te vergoeden ookal was het geen verzekerde verzending
Daar zij in gebreken zijn en de afzender en ik ons plicht hebben gedaan wat betreft het verzenden etc
Klopt dit