verkoop merken handtas

johan V
Topic Starter
Berichten: 174

verkoop merken handtas

#1 , 06 mei 2017 07:05

Beste Forum,onlangs heb ik op een veilingssite een merken handtas te koop aangeboden(particulier),Daar werd op geboden via deze site,De handtas werd aangekocht in de winkel van het merk zelf,de koper beweerd nu dat dit een Nep handtas is en dreigt naar de politie te gaan,terwijl ik zeker ben dat het een echte is,Volgens de site waar hij geboden heeft op deze handtas is zijn bod bindend,Volgens mij heeft de persoon in kwestie een aankoop gedaan waar hij terug vanaf wil ten koste van mijn goede naam,Graag uw advies wat mij te doen staat,Dank

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 06 mei 2017 08:18

Het is aan je koper om te bewijzen dat het nep is.

En als dit wel zo zou zijn, dan ziet het er niet goed uit voor u en eventueel voor deze winkel.


En eerlijk ik steek voor zo iets niet mijn hand in het vuur hoor, want hier is er al teveel gepasseerd over nep aankopen.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

LeenW
Berichten: 12828

#3 , 06 mei 2017 08:48

Van zodra hij iets openbaar schrijft, klacht indienen voor laster en eerroof. Maar zoals Lowie zegt, wees eerst zeker dat het echt geen namaak is, anders zit je met een veel, veel groter probleem.

Reclame

johan V
Topic Starter
Berichten: 174

#4 , 06 mei 2017 10:14

Mag ik denlowie en LeenW van harte bedanken voor het advies,ikzelf ben er zeker van dat het een echte is want ik heb die zelf aangekocht in de winkel van het merk zelf,als het daar niet echt is begrijp ik het ook niet meer,Hij heeft mij inderdaad beschuldigd van nepverkoop op de verkoopsite,met dreigingen van politie en advocaat,deze morgen is deze beschuldiging terug verwijderd,(na mijn vraag op het forum ),ik hoop nu verder op een goede afloop,nogmaals mijn dank,

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 06 mei 2017 10:20

Mocht er verandering komen laat het ons hier weten.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

johan V
Topic Starter
Berichten: 174

#6 , 06 mei 2017 10:24

Ik hou jullie zeker en vast op de hoogte van de afloop,goed weekend

mava105
Berichten: 22257
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#7 , 06 mei 2017 11:04

Is natuurlijk ook een truc om zijn geld terug te krijgen.
Mijn echtgenote heeft ook eens een handtas van D...... verkocht, maar ik heb wijselijk fotokopie gemaakt van het attest dat bij die tas was, en van het aankoopbewijs.

Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

#8 , 06 mei 2017 12:41

Zou ook nog kunnen dat de koper reeds een vervalst exemplaar bezat en deze zo probeert "om te ruilen" tegen een authentiek exemplaar.
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

johan V
Topic Starter
Berichten: 174

#9 , 10 mei 2017 11:55

Beste Forum,de handtas werd nagezien door het originele merk en de echtheid werd bevestigd.De koper had mij dus onterecht beschuldigd van Nep verkoop en dreiging met politie ,ondertussen heb ik een rechtzetting gevraagd op de verkoopsite,Ik begrijp nog steeds niet waarom de koper mij eerst beschuldigd en bedreigt heeft en pas daarna de echtheid laat vaststellen.

mava105
Berichten: 22257
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#10 , 10 mei 2017 12:11

BIk begrijp nog steeds niet waarom de koper mij eerst beschuldigd en bedreigt heeft en pas daarna de echtheid laat vaststellen.
Om niet te hoeven betalen
Is toch duidelijk

Milo72
Berichten: 1016

#11 , 10 mei 2017 13:11

Ik heb al nog gehoord van de truuk die Bart Vissers aanhaalt:
- persoon heeft fake handtas, koopt via tweedehandssite een (identieke, maar) echte handtas. Na ontvangst worden de tassen omgewisseld, merkwinkel stelt vast dat de tas namaak is, en de koper krijgt zijn geld terug. Resultaat: valse handtas is gewisseld voor een echte, en de verkoper zit nu met een namaaktas opgescheept.

Dus de gouden tip (die mava al aanhaalde): copieer echtheidscertificaten en aankoopbewijzen, en neem (voldoende) foto's voor je verkoopt.
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

Terug naar “Consumenten Koop”