microsoft

willyboy
Topic Starter
Berichten: 897

microsoft

#1 , 04 mei 2017 10:09

Ongeveer 4 jaar geleden kocht ik in een winkel een office 2010 programma voor pc .
10 dagen geleden deed ik een update van microsoft .
De dag erna kreeg ik melding dat mijn office 2010 weg is van mijn p.c . De nog geldige dagen tellen al . Dit bericht krijg ik 10x per dag .
Ik heb gebruikers nr en sleutelnummer . Dit was legale versie .
Is dit juridisch in orde ? . Het lijkt wel op diefstal .

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22272
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 04 mei 2017 11:31

Heb op 14.04 ook een update gehad van Microsoft. Kan nu geen mails meer ontvangen. Bij mij is een deel van outlook 2007 verdwenen wegens te oud, en geen ondersteuning meer. Was ook een aangekochte en legale versie, en werkte tot 14.04 perfect. Na raadpleging van een specialist terzake, is er maar één oplossing: een nieuwe office programma aankopen

willyboy
Topic Starter
Berichten: 897

#3 , 04 mei 2017 12:30

Denk dat van zelfde laken een broek heb . Dit dan nog met office 2010 .

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#4 , 04 mei 2017 12:38

Héél bizar... Ikzelf gebruik ook Office 2010 op een Windows 10 PC (een Corporate Home Use licentie, zoals dat heet) en tot nu toe geen probleem gehad. Het lijkt me vreemd dat Microsoft met opzet Office 2010 (of delen ervan) "onklaar" zou maken door updates, als je een legale versie staan hebt...

Dat Office 2007 verwijderd wordt als je 2010 installeert, is wel geweten (https://support.microsoft.com/en-us/hel ... up-program)

Dit lijkt me hier eerder een technisch, dan een juridisch probleem te zijn.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#5 , 04 mei 2017 16:57

Alle office werken nog, microsoft zal deze niet onbruikbaar maken.
Je kan altijd contact opnemen met Microsoft Telefoon: +32(0)2 503 31 13
https://www.microsoft.com/nl-be/contact.aspx
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

willyboy
Topic Starter
Berichten: 897

#6 , 08 mei 2017 21:42

Mijn office sleutel is gestolen geweest bij hersteller . Hij heeft een andere versie 2013 geplaatst .(niet legale versie) Bij update (1 jaar later) heeft microsoft mijn illegaal programma verwijderd .

mava105
Berichten: 22272
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#7 , 09 mei 2017 09:25

Gisteren is een IT specialist mijn PC komen herstellen. Was al de 3de klant met hetzelfde probleem., en hij kende geen oplossing. dan maar gebeld met de Microsoft Helpdesk, die dan mijn PC hebben overgenomen, en een aantal instellingen hebben veranderd. Blijkbaar heeft hun laatste update (14.04.2017) een aantal van de instellingen van Telenet onbedoeld veranderd
Alles werkt weer naar behoren

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#8 , 09 mei 2017 11:20

Blijkbaar heeft hun laatste update (14.04.2017) een aantal van de instellingen van Telenet onbedoeld veranderd
Alles werkt weer naar behoren
Ah, OK... Dus office op zich werkte nog wel, maar de e-mail instellingen in Outlook waren gewijzigd door de update? Daar kan ik inkomen. Zou niet mogen, maar op zich is Outlook niet "onklaar" gemaakt. E-mail instellingen opnieuw instellen en klaar is / was kees?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

mava105
Berichten: 22272
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#9 , 09 mei 2017 12:36

Het is maar een weet. En als je het niet weet, een hoop miserie,

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#10 , 09 mei 2017 13:39

Het is maar een weet. En als je het niet weet, een hoop miserie,
Da's waar. Maar er is natuurlijk een verschil tussen:

1. Een office update wist een aantal configuratieinstellingen, die je na de update terug moet goed zetten.

of

2. Een office update maakt met opzet (een deel) van uw office installatie onklaar zodat je deze gewoonweg niet meer kan gebruiken.

Het eerste daar kan ik inkomen (niet dat ik het "normaal" vind, het zou inderdaad niet mogen gebeuren, maar bon). Het tweede, dat kan ik me bijne niet voorstellen dat dit gebeurt. De situatie van willyboy lijkt me dus echt een technisch probleem, niet iets dat met opzet door MS veroorzaakt is...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#11 , 09 mei 2017 14:06

Inderdaad. De update zal de accountgegevens gewist hebben.
Niet vriendelijk voor de gebruiker.......
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#12 , 09 mei 2017 15:46

Nog nooit geweten dat via een update, er zaken gewist worden wat wel kan is dat u pakket niet meer geregistreerd is.
Wat Mava105 zegt kan ik nooit geloven dat een medewerker van Microsoft u pc overneemt, dit zal wel een collega van de IT specialist geweest zijn.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

willyboy
Topic Starter
Berichten: 897

#13 , 09 mei 2017 16:05

Heb ook met bellen bezig geweest . Het is een stemcomputer . Na 20 minuten afgelegd . Hun fax staat niet aan .
Denk toch als je een ilegale office hebt dat je eruit vliegt na update . Een vriend van mij stelde vast dat ik met een versie van 2013 bezig was . En had een gekochte versie van 2010 . Stel ook vast dat je 139 euro betaald in winkel en 67 euro online aangekocht . Via Duitsland zelfs 39 euro . Pas op voor IT mensen . Sommige stelen je aangekochte versie en plaatsen er een valse op . Het kan lang duren eer je dat te weten komt . Enkel bij update.

mava105
Berichten: 22272
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#14 , 09 mei 2017 16:41

Wat Mava105 zegt kan ik nooit geloven dat een medewerker van Microsoft u pc overneemt, dit zal wel een collega van de IT specialist geweest zijn.
Klopt echter wel.
IT specialist belde naar de klantendienst van Microsoft (02/721.09.80) en die geven dan hun helpdesk door.
Omdat de mondelinge uitleg van het probleem hem niet veel verder hielp, vroeg hij toestemming op de pc over te nemen. Moest daarom een mail sturen via een andere pc sturen, waarop hij u een code doorstuurt. Die moet je dan inbrengen in uw pc waarna hij kan overnemen.Je kan alles volgen op uw eigen scherm (je ziet de cursor bewegen) Hij heeft zelfs op de site van Telenet gekeken (kan je allemaal volgen) en na 15 minuten was alles weer OK

mava105
Berichten: 22272
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#15 , 09 mei 2017 16:43

Wat Mava105 zegt kan ik nooit geloven dat een medewerker van Microsoft u pc overneemt, dit zal wel een collega van de IT specialist geweest zijn.
Klopt echter wel.
IT specialist belde naar de klantendienst van Microsoft (02/721.09.80) en die geven dan hun helpdesk door.
Omdat de mondelinge uitleg van het probleem hem niet veel verder hielp, vroeg hij toestemming op de pc over te nemen. Moest daarom een mail sturen via een andere pc sturen, waarop hij u een code doorstuurt. Die moet je dan inbrengen in uw pc waarna hij kan overnemen.Je kan alles volgen op uw eigen scherm (je ziet de cursor bewegen) Hij heeft zelfs op de site van Telenet gekeken (kan je allemaal volgen) en na 15 minuten was alles weer OK. De mailinstellingen van Telenet waren inderdaad veranderd, deels gewist

Terug naar “Consumenten Koop”