microsoft

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

Re: microsoft

#16 , 09 mei 2017 18:39

Wat Mava105 zegt kan ik nooit geloven dat een medewerker van Microsoft u pc overneemt, dit zal wel een collega van de IT specialist geweest zijn.
Klopt echter wel.
IT specialist belde naar de klantendienst van Microsoft (02/721.09.80) en die geven dan hun helpdesk door.
Omdat de mondelinge uitleg van het probleem hem niet veel verder hielp, vroeg hij toestemming op de pc over te nemen. Moest daarom een mail sturen via een andere pc sturen, waarop hij u een code doorstuurt. Die moet je dan inbrengen in uw pc waarna hij kan overnemen.Je kan alles volgen op uw eigen scherm (je ziet de cursor bewegen) Hij heeft zelfs op de site van Telenet gekeken (kan je allemaal volgen) en na 15 minuten was alles weer OK. De mailinstellingen van Telenet waren inderdaad veranderd, deels gewist
Inderdaad met Teamviewer.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#17 , 09 mei 2017 19:55

[
Inderdaad met Teamviewer.
Klopt. Heb het vandaag gewist, want het stond nog actief

willyboy
Topic Starter
Berichten: 897

#18 , 10 mei 2017 12:50

Het verhaal van mava105 klopt volledig.

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#19 , 10 mei 2017 12:54

Yep, since augustus vorig jaar, blijkt TeamViewer de tool te zijn die MS gebruikt voor remote assistance:

https://www.teamviewer.com/en/company/p ... ssistance/
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Consumenten Koop”