DHL rekent achter de feiten

alleycat
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

DHL rekent achter de feiten

#1 , 27 apr 2017 18:50

Ik zal kort proberen te schetsen :

Ik heb nooit zelf dhl gebruikt om eender wat te versturen en in heel mijn leven misschien 2 of 3 keer via hun ontvangen. Onlangs 1 pakket uit China (vocore computer, produkt doet niet ter zake) express verstuurd met tracking, afgetekend op 13/03/2017.

Nu, krijg ik ongeveer een maand later (nadat het pakket ontvangen EN afgetekend is zonder melding van enige extra kost) een dreigbrief over een onbetaalde factuur (kan die desnoods inscannen) waar er direkt staat dat ik te laat ben en als niet binnnen blabla dan incasso.

Nu is dat niets nieuws en ben ik niet zeer onder de indruk dus ik contacteer customer service. Leg de situatie uit. Die account heb ik niet aangemaakt. geen van de emailaddressen die ik gebruik om te registeren werken om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Ik kan niet inloggen. Ik heb nooit zelf dhl gebruikt en zou ook nooit op factuur verzenden. En dat pakje dat ik ontvangen had was afgetekend (dus voor zover het mij betreft afgehandeld)

die vriendelijke madam weet me te vertelllen dat INDERDAAD het tracking nummer (dat ik gelukkig nog bewaard had) niets te maken heeft met die factuur of account maar dat die account geblokkeerd staat (??!?) en dat ik best accounting contacteer hiervoor.
Wat ik dus doe dezelfde dag. Heel mijn uitleg opnieuw die brief ingescan die enveloppe ingescand. Allles opgestuurd in tweevoud om zeker te zijn.

Ik krijg geen antwoord

dus ik denk : dat is het corporate equivalent van "excuseer meneer, dat was zoals dat heet een 'computerfout'

mis ... twee weken later (gisteren) zit er een nieuwe enveloppe van DHL in de bus, deze keer een kopie van een factuur, die factuur die ik nooit gezien had en waarvoor ik de dreigbrief wel al ontvangen had.
Blijkt te gaan over customs duty ... een rare rekening : duty : 14,50 ; VAT 16,35 (??? das meer dan 100% btw ?), daarop NOG eens €3,05 BTW ... (uh?)

geen vermelding van pakket, zending of eender wat of een verwijzing.
Dus ik mail die mannen weer en krijg als antwoord :
Dear Mr Declercq,

For invoice BDV2535193 credit note BDC2544957 has been sent to you yesterday so you should receive it in the coming days.

Best regards,

A Ramaekers
DHL
Accounts Department
Die mannen negeren dus heel mijn vraag WEER en zeggen gewoon dat ik die factuur eerstdaags zal krijgen terwijl in mijn mail staat dat ik die factuur gekregen heb na twee weken geen antwoord en dat ik dus wel graag zou weten over welke levering dit gaat

Heb ik dus nogmaals geantwoord met de vraag of ik het misschien liever in nederlands of frans uitleg als ze geen engels verstaan

Zie ik wel wat er in de bus zit

(dat was mijn versie van beknopt, sorry)

Mijn vraag hier : Ik ben niet van plan te betalen voor een factuur van iets wat ik niet gevraagd heb op een account die ik niet aangemaakt heb en zelfs als die customer service rep die me verzekerd heeft dat het niets te maken heeft met het ding dat ik heb ontvangen op 13/03 (afgetekend, waarvan ik natuurlijk het bewijs nog heb) verkeerd was. Dan vraag ik me af of ik dit zelfs serieus moet nemen, aangezien er bij ontvangst geen enkele vermelding was van extra kosten die 1 tot 2 maand later zouden opgestuurd worden.

Alle meningen , uitleg en raad hierover, gedachten zelfs zijn ten zeerste geapprecieerd. Alvast bedankt voor uw tijd,

Jo

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12828

#2 , 27 apr 2017 19:07

Kunt u allereerst de naam van het bedrijf verwijderen? Dat is irrelevant en vooral tegen de forumregels.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#3 , 27 apr 2017 19:49

For invoice BDV2535193 credit note BDC2544957 has been sent to you yesterday so you should receive it in the coming days.

Da's toch goed? Uw "schuld" wordt weggeveegd met een creditnota.
Een debiteur die wordt gecrediteerd ten bedrage van zijn schuld heeft geen schuld meer.
En dat doen ze met een creditnota (credit note) die je eerstdaags gaat ontvangen.
Laatst gewijzigd door asperger op 27 apr 2017 19:54, 1 keer totaal gewijzigd.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Reclame

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#4 , 27 apr 2017 19:54

U brief goed lezen.
U hoeft niets te betalen, ze sturen u een credit nota.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 27 apr 2017 20:08

En CUSTOMS DUTY zijn invoerrechten. Die komen vanzelf, en hoef je niet te bestellen.
Blijkbaar is de kennis van de Engelse taal nog niet van dat. :mrgreen:

alleycat
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#6 , 04 mei 2017 16:48

Fijn, dat had ik inderdaad verkeerd begrepen. Wrsl omdat ik in twee weken geen reactie kreeg en dan weer een factuur in de bus. Geen bedrijfsnamen hm ? ik zou dat graag verwijderen maar ik zie geen edit knop of verwijder aangezien het een vergissing was mag de hele topic weg in feite. Kan dit ?

Terug naar “Consumenten Koop”