Geen factuur energieleverancier

Toon1
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Geen factuur energieleverancier

#1 , 21 apr 2017 15:39

Goedemiddag allen,

Ik ben er zonet achtergekomen dat ik geen facturen aankrijg van mijn gasleverancier.

Ik heb vorig jaar een contract afgesloten, met maandelijkse tussentijdse factuur via domicilie.
Er is echter nog geen 1 maand iets van mijn rekening gegaan, ook vind ik online op mijn profiel bij de leverancier geen info over mijn gascontract (wel van electriciteit).

Ik heb nu dus 'gratis' gas ...

Moet ik hier zelf iets van melden? Kunnen ze binnen een jaar de ganse rekening sturen of hoe gaat dit in z'n werk?

Alvast bedankt,

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12824

#2 , 21 apr 2017 15:45

Ze kunnen inderdaad ineens alles factureren. Ik zou dus zelf contact opnemen om een onaangename verrassing te vermijden.

vv-ke
Berichten: 174

#3 , 21 apr 2017 15:48

Woon jij toevallig in een nieuwbouw (woning of appartement)? Indertijd had eandis mijn meternummers niet doorgegeven. De energieleverancier kon niks aanrekenen, ik had wel superveel teruggekregen tijdens de afrekening (het ging hier wel maar alleen over de elektriciteitsmeter). Maar ik heb er nooit nog iets van gehoord.

Reclame

Milo72
Berichten: 1016

#4 , 21 apr 2017 15:48

Een kennis van mij heeft iets gelijkaardigs meegemaakt, en die heeft elke maand het bedrag van het voorschot langs de kant gezet.

6 (jaja, ZES) jaar later komt dit boven water, en heeft de energiemaatschappij (na een paar halfslachtige pogingen om de schuld bij mijn kennis te leggen) een faktuur opgesteld voor het gasverbruik van de laatste vier jaar. En dat heeft hij zonder morren betaald. Twee jaar gratis gas ...
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

Toon1
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 21 apr 2017 15:56

Het is inderdaad een nieuwbouw.

Gasmeter enzo is allemaal correct aangesloten/gekeurd.

Mijn facturen van electriciteit komen wel gewoon aan. Van de gas hoor/zie ik niks ...

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#6 , 21 apr 2017 16:02

Zoals Milo zegt: zet het geld dat je normaal zou moeten betalen aan de kant en wacht af. Als ze toch een factuur sturen achteraf kan je deze dan betalen met het geld dat aan de kant staat. De interesten die je zo opbouwt, zijn voor jou...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Toon1
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#7 , 21 apr 2017 16:20

Interesten, bestaat dat nog?

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#8 , 21 apr 2017 16:26

Interesten, bestaat dat nog?
Good point. Maar een beetje is nog altijd beter dan niets. Rond de procent is nog wel te vinden, hoor... Als je €100 per maand aan gas betaalt, en men merkt dit 5 jaar lang niet op, spreekt men op het einde van die periode over een bedrag van €6000. Eén procentje daarvan, daar kan je al eens lekker van gaan eten...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Consumenten Koop”