Incasso - veiling online

simoib
Topic Starter
Berichten: 33

Incasso - veiling online

#1 , 21 apr 2017 15:23

Beste,

Via een website van veilingen heb ik iets gewonnen tegen een een zeer gunstig prijs. Ik zou een factuur thuis krijgen die ik dan zou moeten betalen. Tot op heden heb ik nooit een factuur thuis gekregen enkel een afrekening via mijn junkbox. Tot ramp van overmaat was de deadline om te betalen verstreken hetgeen met zich meebrengt dat er nu zonder aanmaning of ingebrekestelling de factuur werd overgemaakt aan het incasso bureau.

Ik heb hen duidelijk gemaakt dat ik graag wenst te betalen als ik hiervoor een correct afrekening voor zou krijgen per post en niet per mail. Maar hier hebben ze geen oren naar. Ik heb hen ook duidelijk gemaakt - voor zover ik mijn cursus verbintenissenrecht nog herinner - dient een SE eerst een aanmaning en ingebrekestelling te sturen naar hun SA. Ik ben voor alle duidelijkheid een particulier. heeft de incasso hier een punt. Quid?

Omdat wij jouw betaling niet tijdig hebben binnengekregen ondanks herhaaldelijk versturen van betalingsherrineringen naar het emailadres dat jij hebt ingevoerd in jouw account, hebben wij de vordering inmiddels overgedragen aan het incassobureau. Hiermee is de betalingsverplichting bij VakantieVeilingen.nl overgedragen aan Intrum Justitia en kan je jouw betaling aan hen voldoen.
Zodra de betaling bij het incassobureau gedaan is en bij ons is verwerkt wordt jouw account gedeblokkeerd. Hou rekening met de geldigheidstermijn van het gewonnen arrangement. Zelfs als je geen gebruik meer kunt maken van het arrangement, omdat deze verlopen is, blijft de betalingsverplichting staan. Mocht de waardebon nog geldig zijn dan kun je deze in jouw account onder 'Mijn gewonnen veilingen' terug vinden.



Groetjes

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12828

#2 , 21 apr 2017 15:44

Een factuur is niet verplicht als u een particulier bent (met enkel uitzonderingen). Een afrekening is voldoende, dit kan perfect voor mail, kijk hiervoor indien nodig de voorwaarden van de website na. Uiteraard is het niet hun schuld dat de mail niet door uw spamfilter geraakt.

vv-ke
Berichten: 174

#3 , 21 apr 2017 15:49

vakantieveiling stuurt toch altijd de afrekening via mail? Als u een veiling gewonnen hebt, moet u toch uw mail in 't oog houden. En anders kon je ze contacteren?

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”