Dagvaarding voor de vrederechter

DSRacing
Topic Starter
Berichten: 26
Juridisch actief: Nee

Re: Dagvaarding voor de vrederechter

#31 , 17 apr 2017 19:57

Om betaling van een factuur te eisen is het niet nodig eerst een aangetekend schrijven te sturen. Dat kan wel zijn belang hebben voor de gerechtskosten.[/i]
Ik dacht dat het toch wel nodig was om te kunnen aantonen dat je de persoon zeker hebt aangeschreven over iets!
Ik lees dan veel tegensprekelijke berichten, de ene zegt zeker AS sturen naar de advocaat, en langs een andere kant zegt men dat de tegenpartij dit niet moet doen? Begrijpen wie kan als je dit allemaal leest.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
DSRacing
Topic Starter
Berichten: 26
Juridisch actief: Nee

#32 , 17 apr 2017 19:57

Als er nooit een aanmaning is verstuurd met een AS, kan TS de verjaring inroepen.
Leg eens uit a.u.b., want op welke basis kan ik dan verjaring inroepen?

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#33 , 18 apr 2017 09:08

Een aanmaning met aangetekend schrijven stuit de verjaring niet, tenzij in uitzonderlijke gevallen die hier niet van toepassing zijn.

Reclame

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#34 , 18 apr 2017 09:17

U moet geen aangetekend schrijven naar de advocaat sturen. Hij moet u zijn stukken overmaken dat staat in het Gerechtelijk Wetboek en u hebt dit per e-mail opgevraagd. Hij zal dit wel doen, misschien pas op de zitting en dan kan u vragen dat de zaak wordt uitgesteld om de stukken te bestuderen ....

DSRacing
Topic Starter
Berichten: 26
Juridisch actief: Nee

#35 , 18 apr 2017 09:58

Een aanmaning met aangetekend schrijven stuit de verjaring niet, tenzij in uitzonderlijke gevallen die hier niet van toepassing zijn.
Dus ik kan niets anders doen dan wachten tot we voor de vrederechter verschijnen?

DSRacing
Topic Starter
Berichten: 26
Juridisch actief: Nee

#36 , 18 apr 2017 10:01

U moet geen aangetekend schrijven naar de advocaat sturen. Hij moet u zijn stukken overmaken dat staat in het Gerechtelijk Wetboek en u hebt dit per e-mail opgevraagd. Hij zal dit wel doen, misschien pas op de zitting en dan kan u vragen dat de zaak wordt uitgesteld om de stukken te bestuderen ....
Bedankt voor uw raad scorpioen, en dus volgens u moet ik nu niets meer doen en gewoon afwachten?
Zou ik de school vragen om bewijzen en eventueel een overschrijving te doen onder voorbehoud?
Dan kan de vrederechter toch ook zien dat wij niet moedwillig zijn en willen betalen indien het klopt, of zeg je gewoon niets meer doen nu?

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#37 , 18 apr 2017 12:17

Wachten tot u kopie van de stukken ontvangt van de advocaat van de school. U kan (moet niet) hem nogmaals aanschrijven (mag per e-mail) en aandringen dat hij u die stukken tijdig overmaakt om een uitstel van de zaak te vermijden.

DSRacing
Topic Starter
Berichten: 26
Juridisch actief: Nee

#38 , 18 apr 2017 12:29

Wachten tot u kopie van de stukken ontvangt van de advocaat van de school. U kan (moet niet) hem nogmaals aanschrijven (mag per e-mail) en aandringen dat hij u die stukken tijdig overmaakt om een uitstel van de zaak te vermijden.
Ok scorpioen, ik zal eind van de week afwachten, en indien ik nog steeds geen reactie heb, mail ik hem 3de en laatste maal met aandringen dat hij u die stukken tijdig overmaakt om een uitstel van de zaak te vermijden wegens bewijsstukken niet tijdig in bezit.
Hartelijk bedankt voor u hulp en duidelijke taal.
Ik hou jullie hier op de hoogte.

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#39 , 18 apr 2017 15:22

Als u de verjaring wenst in te roepen doet u er best aan een conclusie neer te leggen.
De rechter mag een vordering afwijzen op grond van een ambtshalve opgeworpen verjaring.

DSRacing
Topic Starter
Berichten: 26
Juridisch actief: Nee

#40 , 18 apr 2017 19:42

Als u de verjaring wenst in te roepen doet u er best aan een conclusie neer te leggen.
De rechter mag een vordering afwijzen op grond van een ambtshalve opgeworpen verjaring.
Dag scorpioen, raad je dit dan aan? En een conclusie neerleggen is voor mij onbekend hoor?
Ik ben geen raadsman en kan enkel een tekst opmaken met mijn bevindingen als verdediging.
Is er iets dat jij mee zou willen helpen, ik sta altijd open voor uw hulp.

DSRacing
Topic Starter
Berichten: 26
Juridisch actief: Nee

#41 , 25 apr 2017 20:13

Hallo iedereen: nieuwe update en eindelijke een reactie via e-mail maar nergens sprake van AS en enkel zogezegde brieven maar zonder adres of naam ???

Vreemd, maar oordeel zelf en laat jullie gedacht hier horen? Ik denk te betalen onder voorbehoud van uitspraak vrederechter, en om aan te tonen dat ik zeker nooit zou weigeren te betalen en om de kosten van rechtbank door te schuiven naar hun.


:arrow: Geachte,

Zoals door U verzocht, gelieve in bijlage de dienstige stukken te vinden.
U zal mij Uw betalingsinzichten kenbaar willen maken.

Met dienstwillige groeten,


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#42 , 26 apr 2017 08:52

Bijlagen zijn te klein en niet leesbaar, zelfs niet na vergroting tot 250%

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#43 , 26 apr 2017 08:59

Hier zijn ze nochtans heel duidelijk leesbaar.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

DSRacing
Topic Starter
Berichten: 26
Juridisch actief: Nee

#44 , 26 apr 2017 13:17

Bijlagen zijn te klein en niet leesbaar, zelfs niet na vergroting tot 250%
Dan heb je echt een bril nodig Mava, want je kan er op klikken en zelfs origineel downloaden ! :wink:

DSRacing
Topic Starter
Berichten: 26
Juridisch actief: Nee

#45 , 26 apr 2017 13:17

Voor de rest geen reactie of suggesties ? :idea:

Terug naar “Consumenten Koop”