Geld terug ipv tegoedbon na aankoop matras?

Cara7
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Geld terug ipv tegoedbon na aankoop matras?

#1 , 12 apr 2017 10:49

2 jaar en half ondertussen een matras gekocht bij [X / geen firmanamen aub] in Geel. Op moment van aankoop geen enkele service gehad, wij gingen op wat matrassen liggen en vonden er een ok. Verkoper kwam langs, wij zeiden dat het ok lag, hij zei dat het koudschuim was (wat voor ons geen enkele betekenis had) en heeft afgerekend zonder uitleg over de matras of vragen te stellen aan ons om te bepalen of het wel de juiste matras voor ons was en zonder contract te overlopen of voorwaarden toe te lichten...
Na een tijd begon ik slecht te slapen, maar had niet door wat er was. Bleek dat de matras een put begon te vormen, maar mijn man had nergens last van. Hij sliep wel slecht, maar hij beweegt ook de hele nacht door en ik lig stil op 1 plek, dus mijn put was groter dan die van hem. Hij zei dat het misschien na een tijd beter zou gaan. Een paar maanden terug begon hij te klagen over rugpijn die steeds erger werd en ik heb sinds een jaar ofzo een kleine hernia, dus ben ik teruggegaan naar de winkel en ons probleem uitgelegd. Geen probleem zei hij er staat 10j garantie op, dus ik moest foto's en uitleg doorsturen en we kregen ons geld terug.

De klantendienst aanvaardt ons probleem, maar we krijgen een tegoedbon dat maar 2 weken geldig is en te spenderen in de winkel van Geel...
Ze zeggen ook dat de matras in perfecte staat moet zijn en dat het winkelpersoneel de matras kan afkeuren. Dat klinkt alsof ze de matras opnieuw willen verkopen, wat mij weer geen vertrouwen geeft in hun werking...

Maar ik vertrouw de kwaliteit en het personeel niet, ik wil geen matras meer aankopen bij [X / geen firmanamen aub]. Ik ben sinds kort ook zwanger en heb geen zin om nog verschillende matrassen uit te proberen. Kan ik vragen voor een terugbetaling?

Kan iemand mij helpen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12828

#2 , 12 apr 2017 10:51

U hebt geen wettelijke garantie meer, enkel contractuele. Daar kunnen beperkingen op zijn, belangrijk is dus te weten wat de voorwaarden zijn.

Meeboo
Berichten: 1488

#3 , 12 apr 2017 10:57

nooit een matras kopen daar. zijn hardsellers en de kwaliteit is navenant de prijs.
Een goede matras kost geld, niet op besparen (dit terzijde)

Reclame

Cara7
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 12 apr 2017 11:16

nooit een matras kopen daar. zijn hardsellers en de kwaliteit is navenant de prijs.
Een goede matras kost geld, niet op besparen (dit terzijde)
Ja dat heb ik sinds dat ik over ons probleem vertel nog al gehoord...
Ik wil daar ook niet meer kopen, maar als ze dat niet aanvaarden ben ik mijn geld kwijt...

Meeboo
Berichten: 1488

#5 , 12 apr 2017 11:25

uw wettelijke garantie is spijtig genoeg voorbij.

U zal moeten nemen wat u krijgt.

bosprocureur
Berichten: 6854

#6 , 12 apr 2017 19:26

en als u wil dat de verantwoordelijken van dit forum rustig kunnen slapen, vermijd dan om namen te noemen. Zeker van mensen die u -- terecht of onterecht--- aanvalt.


basejumper
Berichten: 4621
Locatie: Diest

#8 , 12 apr 2017 21:58

U heeft zelf besloten een koop aan te gaan. Het feit dat u toen geen service, noch uitleg kreeg was blijkbaar toen geen factor in uw keuze. U bent nu niet tevreden over die aankoop. Kan gebeuren. U had uw keuze zelf beter kunnen voorbereiden. Als ik 'keuze matras' intik op Google kan ik me een halve dag informeren over voor- en nadelen van de diverse matrastypes. Als ik dat niet wil kan ik ook 10 matraswinkels bezoeken en mijn keuze oordeelkundig maken. Als ik geen van die inspanningen lever weet ik dat ik mogelijk benadeeld wordt. Het feit dat je nu een tegoed bon krijgt is al een gunst die commercieel ingegeven wordt. Je zal dus een zo goed mogelijke keuze moeten maken in het aanbod van deze winkel.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Terug naar “Consumenten Koop”