Prijsverhoging na ondertekening bestelbon

MBM
Topic Starter
Berichten: 6

Prijsverhoging na ondertekening bestelbon

#1 , 09 apr 2017 17:47

Ik heb een zetel besteld. Bestelbon samen met verkoper ingevuld en overlopen, ondertekend, en zelfde dag voorschot gestort.
Enkele dagen later krijg ik een telefoon van de verkoper dat hij zich vergist heeft. Hij heeft de prijs van een ander - goedkoper - model ingevuld.
De prijs is ongeveer 20% meer (=600 Euro).
Nu krijg ik een mail met excuses en de vraag om akkoord te gaan met deze prijsverhoging. Ga ik uiteraard niet doen.
Zonder een juridische strijd aan te gaan, heb ik nog een andere mogelijkheid dan de deal afzeggen en mijn voorschot terug vragen ?
Bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Duralexia
Berichten: 41

#2 , 16 mei 2017 18:31

Klinkt alsof hij vergeten was zijn commissie in te calculeren.
Zou bij mij niet pakken, jullie waren beiden aanwezig

http://www.consumentenombudsdienst.be/nl

LeenW
Berichten: 12811

#3 , 16 mei 2017 18:40

U kunt het in der minne regelen, vraag dat de overeenkomst met wederzijdse goedkeuring ontbonden wordt.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”