Annulatie opleiding Syntra

Chrisg
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Annulatie opleiding Syntra

#1 , 05 apr 2017 18:23

Hallo allemaal,

Ik had graag jullie mening eens gehoord over volgende:

In oktober schreef ik me in voor een opleiding die startte op 13 oktober. Ik had niet gekeken naar het inschrijvingsgeld en toen ik de factuur kreeg van 1300 euro heb ik onmiddellijk contact opgenomen met syntra met de vraag om mijn betaling te spreiden of eventueel kosteloos uit te schrijven.
De algemene voorwaarden zeggen echter dat ik ten laatste 1 week voor de opleiding moet annuleren anders ben ik het inschrijvingsgeld kwijt.
De persoon stelde echter voor om me in te schrijven voor dezelfde opleiding maar één die start in Februari. Zo kon ik nog genieten van de KMO portefeuille van de Vlaamse overheid. Hij heeft me op 25 november een creditnota aangemaakt. En een nieuwe factuur opgemaakt met mijn btw nummer. Hij zei echter dat hij mij ingeschreven had voor de tweede cursus aan 0 euro maar dat ik nog steeds de eerste factuur moest betalen. Is dit wettig mogelijk dat hij dit doet? Omdat ik later gemerkt heb dat ik niet kon deelnemen aan de cursus in Februari heb ik me dan uitgeschreven voor de tweede cursus. En dit een maand voor aanvang van de cursus. Ik dacht dus dat ik gedaan had wat in de algemene voorwaarden staat beschreven. De contactpersoon bleef echter bij mening dat ik de eerste factuur nog steeds moest betalen. Ik heb dit uiteindelijk niet gedaan en nu heb ik een schrijven ontvangen van een advocatenkantoor om dit bedrag op te vragen. Kan ik dit betwisten of is dit een verloren zaak?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 05 apr 2017 18:56

Dit is een verloren zaak, het gaat om de eerste inschrijving die je moet betalen omdat je niet tijdig heeft opgezegd!

Ik ga je verwittigen daar gaan ne pak kosten met zich mee brengen als je niet betaald, gerecht kosten, deurwaarder enz..
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”