annulatie internetaankoop, geld nog niet terug na 7 weken

p-j
Topic Starter
Berichten: 5

annulatie internetaankoop, geld nog niet terug na 7 weken

#1 , 31 mar 2017 00:14

Ik heb online een tv gekocht, die volgens de website in stock was.
Winkel ligt in Nederland, ben zelf van België.
Uiteindelijk had ik na 11 dagen nog geen zicht op wanneer hij ging geleverd worden en heb dan maar gevraagd om mijn bestelling te annuleren en mijn aankoopbedrag terug te storten. De persoon van de klantendienst met wie ik in contact was heeft zich geëxcuseerd en zou het order annuleren en het aankoopbedrag crediteren.
Ondertussen heb ik ondanks verschillende herinneringen nog steeds mijn geld niet terug. (679€)

Alle communicatie is verlopen via email. Die kan ik dan ook nog voorleggen.
Maar ik heb het vermoeden dat ik via een gerechtelijke weg zal moeten gaan want de smoesjes blijven maar komen.

Waar kan ik terecht en hoeveel gaat dit mij kosten? kan ik eventuele kosten laten doorrekenen naar die winkel?

alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Didymus
Berichten: 2061

#3 , 31 mar 2017 10:06

Als u met kredietkaart heeft betaald (wat eigenlijk een aanrader is bij verkoop op afstand), dan kan u ook een claim indienen bij uw kredietkaartmaatschappij. Bij de meeste Belgische banken gaat dat via mijnkaart.be
"sowieso" schrijf je zo.

Reclame

p-j
Topic Starter
Berichten: 5

#4 , 01 apr 2017 13:05

Als volgende stap heb ik een mail gestuurd dat ik contact ging opnemen met een incassobureau.
Vandaag de betaling mogen ontvangen, met nogmaals een mail met excuses. (Het gaat hem voor alle duidelijkheid niet over een klein internetwinkeltje)

Bedankt voor de raad. Al hoop ik hem nooit meer nodig te hebben.

Franciscus
Berichten: 38599

#5 , 01 apr 2017 17:30

Zoveel te beter voor u
PS een incassobureau wat zouden die voor u kunnen doen buiten geld kosten?

Terug naar “Consumenten Koop”