Het ziet er naar uit dat de wagen heel laat geleverd zal worden en na herhaaldelijke telefoons nog geen concrete oplossing gekregen van de garage.
Die is wat de algemene voorwaarden zeggen:
"In geval van niet naleving van de overeengekomen leveringsdatum of termijn kan de koper de verkoop verbreken bij gebrek aan uitvoering binnen een nieuwe termijn volgend op de verzending van een ingebrekestelling per aangetekend schrijven. De nieuwe termijn is gelijk aan 25 % van de aanvankelijke overeengekomen termijn met een minimum van 12 kalenderdagen. In geval van verbreking na het verstrijken van deze nieuwe termijn , wordt het voorschot binnen de 8 kalenderdagen terugbetaald na ontvangst van de kennisgeving van deze verbreking, onverminderd eventuele schadevergoeding."
Ik heb geen voorschot betaald.
Levertermijn was 23/3 en ik heb ze nog geen AS gestuurd. De 25% gaat beginnen lopen na de AS als ik het goed begrijp.
Zelfs dan zullen ze niet tijdig kunnen leveren.
Als ik dan de verkoop verbreek, zal ik een schadevergoeding moeten betalen?
Betekent dat:
(1) je je niet op de 25% bijkomende termijn - of verbreking - kan beroepen zonder een aangetekende ingebrekestelling te sturen
(2) je geen schadevergoeding kan eisen zonder ook te verbreken
(3) bij verbreking je wel schadevergoeding kan vragen. Maar dan moet je dus elders een wagen bestellen.
Het zou wel steek houden dat men in het licht hiervan na ingebrekestelling en uiterlijk 25 % bijkomende termijn, men een vervangend voertuig voorziet aan maximum de gebruikerskost.