Hallo, op 5/3 hebben wij tegels besteld in een winkel. Op die moment kon er geen bestelbon via de computer gemaakt worden, dus werd er eentje geschreven. Aangezien we niet altijd thuis zijn hebben we ineens de hele factuur betaald. (Dit om bijvoorbeeld bij levering de schoonouders te laten ontvangen).
De bestelbon via de computer hebben we uiteindelijk via mail ontvangen. Er stond nog een klein bedrag open (dit wisten we) omdat ze een foute prijs hadden toegekend op de tegels.
Vandaag krijg ik via via de melding dat deze tegelzaak failliet is. De opening van faillisement is vanaf 23/3 en er is een curator aangesteld. Deze info heb ik gevonden op de kruispuntendatabank. Terzijde, mijn partner heeft op 23/3 nog getelefoneerd met de eigenaar om de leverdatum nogmaals te bevestigen. Alles was in orde.
Ik had graag geweten wat de mogelijke stappen zijn in zulk dossier. Ik heb de naam van de curator die ga ik zeker contacteren.
Aangezien we ook nog via een renovatielening deze kosten doen, moet de bank een factuur hebben, maar die hebben we niet... Dus hopelijk onze centen niet kwijt