Pagina 1 van 1

Fitness abonnement

Geplaatst: 24 mar 2017 13:21
door atarujunkie
Vorig jaar tekende mijn vrouw een contract bij een fitnessclub te Aalst. Het contract start vanaf 1 september 2016, duur 12 maand.
De fitnessinstructeur zegt er vriendelijk bij: " Als u na 3 maand niet tevreden bent krijgt u al uw geld terug." Waarop mijn vrouw antwoord: "Dus eind november kan ik indien ik niet tevreden ben dit stopzetten en verlies ik niets?" "Dat is juist!" was zijn antwoord. Bij het fitness abonnement hoort ook een klantenkaart (lees garantiekaart). Op het moment van het ondertekenen van het contract was het nog juli, de instructeur had mijn vrouw een beetje over de streep getrokken door te zeggen dat augustus gratis was. En hiermee beginnen de problemen. De fitnessbeurten werden reeds vanaf juli op de garantiekaart ingevuld. Toen mijn vrouw eind november haar abonnement wil stopzetten vertelt de klantendienst dat ze al lang over haar termijn is. Logisch toch want de beurten beginnen vanaf eind juli en als je hier 3 maand bij rekent om je uit op eind oktober. Garantiekaart en startdata van het contract zijn dus allesbehalve conform. En het is juist die garantiekaart die bepaalt of je aan de voorwaarden voldoet om je geld terug te krijgen. Ik kan hier niets anders over denken dan dat dit een vorm is van oplichting en dat de instructeur bewust niet de correcte info heeft gegeven om ons een jaarabonnement aan te smeren. Iemand enige ervaring of advies om dit aan te pakken? De klantendienst van ---- schuift de schuld op ons af en verwijst naar de voorwaarden die moeten voldaan worden op de garantiekaart. Bovendien duurt het telkens 9 dagen voor ze reageren via mail wat dus een eeuwigheid duurt.

Re: Abonnement Easyfit

Geplaatst: 24 mar 2017 13:23
door LeenW
Kunt u alvast de naam verwijderen? Dit is niet belangrijk en vooral tegen de forumregels.

Re: Fitness abonnement

Geplaatst: 24 mar 2017 13:46
door Bart Vissers
Verwijzen de eenzijdig ontbindende voorwaarden in de overeenkomst naar de ingevulde data op de garantiekaart?
Misschien kan je de verwoording letterlijk hier kopiƫren.

Re: Fitness abonnement

Geplaatst: 24 mar 2017 14:25
door atarujunkie
Verwijzen de eenzijdig ontbindende voorwaarden in de overeenkomst naar de ingevulde data op de garantiekaart?
Misschien kan je de verwoording letterlijk hier kopiƫren.
De eerste ingevulde data op de garantiekaart geeft de werkelijke start aan van de 3 maanden looptijd. Dit staat blijkbaar los van het contract. In het contract staat vermeld dat er aan de voorwaarden moet voldaan worden. Deze zijn: Binnen een termijn van 3 maand 20 trainingen gedaan hebben. Minimaal 2x per 10 dagen en maximaal 2x per week, en de voedingscursus volgen (deze heeft ze gevolgd). Vanaf de 21e training verlengd het contract automatisch tot einde looptermijn en maak je dus geen kans meer op terugbetaling.

Re: Fitness abonnement

Geplaatst: 24 mar 2017 15:06
door Bart Vissers
Die "blijkbaar" wijst op een interpretatie. Dat kan eenzijdig zijn (waarbij je je hier niet noodzakelijk bij moet neerleggen).
Staat in het contract "vangt aan op 1 september 2016"? Want als dat de startdatum is van het contract, en de termijn begint ook op die datum, dan begint de telling van 20 trainingen ook op die datum.