Fitness abonnement

atarujunkie
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Fitness abonnement

#1 , 24 mar 2017 13:21

Vorig jaar tekende mijn vrouw een contract bij een fitnessclub te Aalst. Het contract start vanaf 1 september 2016, duur 12 maand.
De fitnessinstructeur zegt er vriendelijk bij: " Als u na 3 maand niet tevreden bent krijgt u al uw geld terug." Waarop mijn vrouw antwoord: "Dus eind november kan ik indien ik niet tevreden ben dit stopzetten en verlies ik niets?" "Dat is juist!" was zijn antwoord. Bij het fitness abonnement hoort ook een klantenkaart (lees garantiekaart). Op het moment van het ondertekenen van het contract was het nog juli, de instructeur had mijn vrouw een beetje over de streep getrokken door te zeggen dat augustus gratis was. En hiermee beginnen de problemen. De fitnessbeurten werden reeds vanaf juli op de garantiekaart ingevuld. Toen mijn vrouw eind november haar abonnement wil stopzetten vertelt de klantendienst dat ze al lang over haar termijn is. Logisch toch want de beurten beginnen vanaf eind juli en als je hier 3 maand bij rekent om je uit op eind oktober. Garantiekaart en startdata van het contract zijn dus allesbehalve conform. En het is juist die garantiekaart die bepaalt of je aan de voorwaarden voldoet om je geld terug te krijgen. Ik kan hier niets anders over denken dan dat dit een vorm is van oplichting en dat de instructeur bewust niet de correcte info heeft gegeven om ons een jaarabonnement aan te smeren. Iemand enige ervaring of advies om dit aan te pakken? De klantendienst van ---- schuift de schuld op ons af en verwijst naar de voorwaarden die moeten voldaan worden op de garantiekaart. Bovendien duurt het telkens 9 dagen voor ze reageren via mail wat dus een eeuwigheid duurt.
Laatst gewijzigd door atarujunkie op 24 mar 2017 13:41, 3 keer totaal gewijzigd.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12825

#2 , 24 mar 2017 13:23

Kunt u alvast de naam verwijderen? Dit is niet belangrijk en vooral tegen de forumregels.

Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

#3 , 24 mar 2017 13:46

Verwijzen de eenzijdig ontbindende voorwaarden in de overeenkomst naar de ingevulde data op de garantiekaart?
Misschien kan je de verwoording letterlijk hier kopiëren.
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

Reclame

atarujunkie
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 24 mar 2017 14:25

Verwijzen de eenzijdig ontbindende voorwaarden in de overeenkomst naar de ingevulde data op de garantiekaart?
Misschien kan je de verwoording letterlijk hier kopiëren.
De eerste ingevulde data op de garantiekaart geeft de werkelijke start aan van de 3 maanden looptijd. Dit staat blijkbaar los van het contract. In het contract staat vermeld dat er aan de voorwaarden moet voldaan worden. Deze zijn: Binnen een termijn van 3 maand 20 trainingen gedaan hebben. Minimaal 2x per 10 dagen en maximaal 2x per week, en de voedingscursus volgen (deze heeft ze gevolgd). Vanaf de 21e training verlengd het contract automatisch tot einde looptermijn en maak je dus geen kans meer op terugbetaling.

Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

#5 , 24 mar 2017 15:06

Die "blijkbaar" wijst op een interpretatie. Dat kan eenzijdig zijn (waarbij je je hier niet noodzakelijk bij moet neerleggen).
Staat in het contract "vangt aan op 1 september 2016"? Want als dat de startdatum is van het contract, en de termijn begint ook op die datum, dan begint de telling van 20 trainingen ook op die datum.
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

Terug naar “Consumenten Koop”