Vorig jaar tekende mijn vrouw een contract bij een fitnessclub te Aalst. Het contract start vanaf 1 september 2016, duur 12 maand.
De fitnessinstructeur zegt er vriendelijk bij: " Als u na 3 maand niet tevreden bent krijgt u al uw geld terug." Waarop mijn vrouw antwoord: "Dus eind november kan ik indien ik niet tevreden ben dit stopzetten en verlies ik niets?" "Dat is juist!" was zijn antwoord. Bij het fitness abonnement hoort ook een klantenkaart (lees garantiekaart). Op het moment van het ondertekenen van het contract was het nog juli, de instructeur had mijn vrouw een beetje over de streep getrokken door te zeggen dat augustus gratis was. En hiermee beginnen de problemen. De fitnessbeurten werden reeds vanaf juli op de garantiekaart ingevuld. Toen mijn vrouw eind november haar abonnement wil stopzetten vertelt de klantendienst dat ze al lang over haar termijn is. Logisch toch want de beurten beginnen vanaf eind juli en als je hier 3 maand bij rekent om je uit op eind oktober. Garantiekaart en startdata van het contract zijn dus allesbehalve conform. En het is juist die garantiekaart die bepaalt of je aan de voorwaarden voldoet om je geld terug te krijgen. Ik kan hier niets anders over denken dan dat dit een vorm is van oplichting en dat de instructeur bewust niet de correcte info heeft gegeven om ons een jaarabonnement aan te smeren. Iemand enige ervaring of advies om dit aan te pakken? De klantendienst van ---- schuift de schuld op ons af en verwijst naar de voorwaarden die moeten voldaan worden op de garantiekaart. Bovendien duurt het telkens 9 dagen voor ze reageren via mail wat dus een eeuwigheid duurt.