Na enkele dagen wijzigde de prijs in de online webshop echter naar €199.99. Nu is de status van de bestelling al 2 weken "in afwachting van verzending".
Ik heb dus een e-mail gestuurd en men wil mij het product niet meer toesturen, tenzij ik de additionele 150 euro betaal.
In hun Algemene Voorwaarden staan de volgende relevante regels:
Nu vraag ik me af wie er in zijn recht is. Ben ik als consument niet verder beschermd? Verkocht is verkocht, zou ik denken? Bovendien vraag ik me af of of zo'n zin als "Onze prijzen mogen niet lager liggen dan 50% van wat de concurrent biedt." enige waarde heeft. De concurrent is verder nergens gedefinieerd. Kan ik dan ook niet gewoon snel een webshop oprichten en die router aanbieden aan 50 euro?De prijzen op onze website kunnen veranderen. Heb je een bestelling geplaatst voordat de prijs werd gewijzigd, dan betaal je het bedrag dat op dat moment bij het artikel stond aangegeven. Ook als het nieuwe bedrag hoger ligt. Fijn, toch?
Onze prijzen mogen niet lager liggen dan 50% van wat de concurrent biedt. Komt zoiets voor in onze webshop, dan gaat het om een menselijke fout (of om een computer die ‘no’ zegt). In zo’n geval zal je bestelling worden geannuleerd, ook wanneer je al een automatische bevestigingsmail hebt ontvangen. Je kan dan alsnog beslissen het artikel aan de correcte prijs te kopen. Heb je het artikel na een week niet opnieuw besteld, dan gaan we ervan uit dat je het liever niet aankoopt.
Bovendien hebben ze (denk ik) zelf verzuimd hun eigen algemene voorwaarden na te leven.
De verwachte leverdatum was reeds een aantal dagen overschreden voordat ikzelf actie ondernam door de mail te versturen. Men heeft hiervoor helemaal niet gecommuniceerd over uitstel van levering.Heb je een product besteld dat tijdelijk uit voorraad is, dan laten we je dat dadelijk weten. Je ontvangt een e-mail met daarin de verwachte leveringsdatum van je product. In de tussentijd krijg je de andere producten uit je bestelling al toegestuurd.
Tenslotte nog de volgende zin uit de algemene voorwaarden, waaruit zou kunnen blijken dat [webshop] geen eigenaar meer is van het betreffende product van zodra de volledige factuur betaald is (wat het geval is).
Verkochte, geleverde of geïnstalleerde artikelen blijven eigendom van [webshop] tot op het moment dat je de factuur volledig hebt betaald.