Ik stel deze vraag omdat ik dit steeds meer mensen de fout over zie maken.
Er is een webshop,en die geven een uitstekende service (vind ik). Dertig dagen de tijd om geopend of niet het toestel terug te sturen of te ruilen. Niet te veel vragen als er iets stuk is, kortom, eigenlijk meer dan wettelijke zou moeten.
Nu ik juich voor zulke service en ik raad het alle webshops aan.
Mijn vraag:
Klanten, vrienden en kennissen kennen die site ook en kopen er ook. Nu als ze iets kopen bij aan andere webshop, die enkel strikt werken (twee weken retour recht, ongeopende verpakking, etc). Dan zie je ze steeds vaker uit de lucht vallen: maar die shop wel en waarom jullie niet?
Eigenlijk is wat de ene webshop doet erg goed, maar niet iedereen is even slim om in te zien dat dit extra service is. En maken dus fouten en soms kosten bij andere shops hierdoor. (wat de andere webshops niet per se slecht maakt he)
Nu mijn juridische vraag uit interesse: is het uitbreiden van jouw garantie of dienstverlening zonder te vermelden dat dit dus niet standaard is risicovol?
Kunnen andere webshops dat bijvoorbeeld oneerlijk vinden? Ofdat klanten zich daardoor verkeerde dingen denken?
Ik vond dit een interessant iets. Zeker omdat het meer voorkomt dat men dit aanneemt dat deze service normaal is.