Het toekennen van meer service

The Chaser
Topic Starter
Berichten: 63

Het toekennen van meer service

#1 , 16 mar 2017 18:52

Ik stel deze vraag omdat ik dit steeds meer mensen de fout over zie maken.

Er is een webshop,en die geven een uitstekende service (vind ik). Dertig dagen de tijd om geopend of niet het toestel terug te sturen of te ruilen. Niet te veel vragen als er iets stuk is, kortom, eigenlijk meer dan wettelijke zou moeten.

Nu ik juich voor zulke service en ik raad het alle webshops aan.

Mijn vraag:
Klanten, vrienden en kennissen kennen die site ook en kopen er ook. Nu als ze iets kopen bij aan andere webshop, die enkel strikt werken (twee weken retour recht, ongeopende verpakking, etc). Dan zie je ze steeds vaker uit de lucht vallen: maar die shop wel en waarom jullie niet?

Eigenlijk is wat de ene webshop doet erg goed, maar niet iedereen is even slim om in te zien dat dit extra service is. En maken dus fouten en soms kosten bij andere shops hierdoor. (wat de andere webshops niet per se slecht maakt he)


Nu mijn juridische vraag uit interesse: is het uitbreiden van jouw garantie of dienstverlening zonder te vermelden dat dit dus niet standaard is risicovol?

Kunnen andere webshops dat bijvoorbeeld oneerlijk vinden? Ofdat klanten zich daardoor verkeerde dingen denken?

Ik vond dit een interessant iets. Zeker omdat het meer voorkomt dat men dit aanneemt dat deze service normaal is.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12828

#2 , 16 mar 2017 19:43

Dat is eerlijke concurrentie. Sommigen verlagen hun prijzen, anderen zorgen voor een betere dienstverlening.

The Chaser
Topic Starter
Berichten: 63

#3 , 17 mar 2017 01:06

Dat is eerlijke concurrentie. Sommigen verlagen hun prijzen, anderen zorgen voor een betere dienstverlening.
Uiteraard is het eerlijk en heel goed. Maar zouden klanten niet beter geïnformeerd moeten worden dat het extra is?

(off topic Of eigenlijk beter, zouden we niet eens de echte garantie voorwaarden eens aanleren aan de consument, mss al eens van Kids af aan, het is iets waar je altijd mee in aanmerking zultnkomen)

Reclame

Blaatpraat
Berichten: 3793

#4 , 05 apr 2017 15:55

Men wordt geacht de wet te kennen. Garantievoorwaarden is ook de wet.
Is net hetzelfde als geflitst worden aan 120km/h binnen de bebouwde kom, en te stellen dat je het niet wist omdat je geen verkeersbord met "50" gezien hebt, en omdat je al eens 120km/h hebt mogen rijden in België dacht je dat dit overal zo mocht.

Je kunt het de webshop niet kwalijk nemen om meer te bieden dan ze minimum moeten bieden inderdaad, ze kunnen hier wel reclame voor maken (al zou ik persoonlijk dit dan weer te opdringerig vinden).

Terug naar “Consumenten Koop”