Auto gekocht van een particulier

EuBMW
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Auto gekocht van een particulier

#1 , 16 mar 2017 11:14

Ik heb gisteren een auto gekocht van een particulier. Van buiten heeft de auto wat krassen en deuken. We mochten geen testrit doen, omdat de eigenares een negatief ervaring heeft met testrits laten doen ( problemen gehad met de verzekering ). Ze heeft er vervolgens een rondje mee gereden. Ze heeft aangegeven dat de auto verder top in orde is. Ik heb nog bewust gevraagd of de motor in orde is. Ze heeft vervolgens aangegeven dat de motor in perfecte staat is. Gisteren ben ik die auto gaan halen, ik reed direct door naar mijn garage voor een onderhoud. Onderweg naar de garage kon ik opeens niet meer verder, ik stond stil op de weg. Nu een telefoontje gehad van de monteur.

Alle inlaatkanalen schoonmaken
Turbo vervangen
2 x Roetfilter vervangen
Ongveer 4500 euro

Ik heb de vorige eigenaar gebeld en aangegeven dat dit zeker een bedrog is en Dat we de overeenkomst terug moeten draaien. Zij geeft aan dat het volkomen mijn eigen probleem is, dus ze heeft problemen verborgen gehouden


De auto heeft mij €5400 gekost.
Na 1 dag komt er al gelijk €4500 bij.


Wat kan ik nu doen ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Didymus
Berichten: 2061

#2 , 16 mar 2017 11:17

Was er een keuring voor verkoop uitgevoerd?
Is er een car pass bijgeleverd?
Vermeldt de verkoopsovereenkomst dat u de wagen koopt in de staat waarin hij zich bevindt?

Als het antwoord drie keer "ja" is, dan staat u compleet machteloos.
"sowieso" schrijf je zo.

EuBMW
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 16 mar 2017 11:24

Was er een keuring voor verkoop uitgevoerd?
Is er een car pass bijgeleverd?
Vermeldt de verkoopsovereenkomst dat u de wagen koopt in de staat waarin hij zich bevindt?

Als het antwoord drie keer "ja" is, dan staat u compleet machteloos.
Eerste 2 is inderdaad ja.
De laatste is anders beetje anders geformuleerd:
In staat waarin het voertuig zich begindt en de koper gekend is.

Maar de koper is helemaal niet gekend van dit probleem.

Reclame

Didymus
Berichten: 2061

#4 , 16 mar 2017 11:35

Je had je huiswerk moeten maken. Als je zelf niks van auto's kent, dan neem je best een expert mee om de staat van het voertuig te beoordelen.

Tenzij je keiharde bewijzen hebt dat de verkoper de gebreken actief voor jou heeft verborgen gehouden, valt er niks meer aan te doen.
"sowieso" schrijf je zo.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 16 mar 2017 11:49

Bij een privé heb je nul , nul garantie, eens van het hof dan is het u probleem.

als er een carpas en een schouwing is dan heb niks meer te vertellen.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Consumenten Koop”