aankoop auto

biscop
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

aankoop auto

#1 , 16 mar 2017 10:46

ik heb me laten vangen door een auto te kopen die veel te duur is en ik niet kon betalen, ik heb een voorschot gegeven van 500 euro de verkoper gaf mij een stukje papier met het voorschot erop en de nog te betalen som, de volgende morgen kreeg ik spijt van mijn aankoop en belde de verkoper op om van de aankoop af te zien, hij zei me dat volgens de verkoopsovereenkomst ( die ik nooit gezien heb) er 20 procent van het voertuig moest betaald worden, toen zag ik dat hij ipv de afgesproken koopsom van 5499 er 5900 stond en vroeg of hij zich niet vergist had waarop hij boos werd, ik zei hem dat ik mijn voorschot wilde laten vallen maar dat ik geen 5900 euro voor een wagen van 11 jaar oud wilde betalen. hij is naar een advokaat gestapt en naar de rechtbank waar hij zijn gelijk gehaald heeft. nu moet ik elke maand 500 euro storten op een rekening bij de deurwaarder en na de eerste afbetaling de wagen ophalen.
toen ik de wagen wilde kopen werd deze gekeurd voor verkoop, mag ik nu eisen om deze wagen terug te laten keuren, ik wil nog altijd van de aankoop afzien en wat gebeurt er als hij de wagen niet zou meegeven

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12813

#2 , 16 mar 2017 10:59

De rechtbank heeft dus de gedwongen uitvoering van de koop bevolen?

In dit geval kunt u niet eisen een bijkomende keuring uit te voeren, aangezien dat geen deel van de overeenkomst uitmaakte. Hij moet de wagen meegeven, hij is immers geen eigenaar meer.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 16 mar 2017 11:00

Je kan nu niet eisen dat hij hem nog eens laat keuren, op het ogenblik van de verkoop was hij wel degelijk gekeurd en was u toen de eigenaar geworden, dit is een les dat je altijd zeer goed moet nadenken eer je iets koopt.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Lanox
Berichten: 3518
Juridisch actief: Nee

#4 , 16 mar 2017 11:11

Hoe kan u de verkoopsovereenkomst nooit hebben gezien? Indien uw handtekening daar niet op zou staan is die niet geldig.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 16 mar 2017 11:54

Hoe kan u de verkoopsovereenkomst nooit hebben gezien? Indien uw handtekening daar niet op zou staan is die niet geldig

.
Dit is al voor de rechtbank geweest, en hij is van de rechtbank gedwongen van te kopen, dus heeft zijn handtekening nog weinig nut, en ze zal er wel opgestaan hebben.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Consumenten Koop”